یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38605
تعداد نظرات: ۰
فرماندار دشتستان :

جلال اسلامیان _صدای استان در مانور میدانی آمادگی مقابله با آفات چوبخوار خرما، با بیان اینکه آینده به دلیل ضعف و سنتی عمل کردن در حوزه آبیاری دچار چالش خواهیم شد، گفت : اگر کشاورزان در حوزه تکنولوژی نوین آبیاری و الگوی کشت تبیین نشوند، دچار بحران کمبود آب خواهیم شد. احمد بنافی ادامه داد…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 13 تیر 1402 - 09:05

جلال اسلامیان _صدای استان در مانور میدانی آمادگی مقابله با آفات چوبخوار خرما، با بیان اینکه آینده به دلیل ضعف و سنتی عمل کردن در حوزه آبیاری دچار چالش خواهیم شد، گفت : اگر کشاورزان در حوزه تکنولوژی نوین آبیاری و الگوی کشت تبیین نشوند، دچار بحران کمبود آب خواهیم شد.
احمد بنافی ادامه داد : ما در دشتستان ۴۲۰۰ اصله نخل در حوزه سطح زیر کشت ۲۶ هزار هکتار داریم که ۱۵ هزار هکتار آن وضعیت متوسط در حوزه آفات و حشره چوبخوار دارند و ۵ هزار هکتار آن بحرانی است.
بنافی اختلاف و خودرای بودن را مانع پیشرفت کشور دانسته و افزود : اگر می بینید برخی از کشورها بر روی قلل رفیع اقتصاد در حال حرکت هستند، این تأسی از برنامه ریزی و تکلیف پذیری در همه بخش ها است.
ایشان در بخش دیگر از صحبت های خود بیان داشت : امروز در بخش کشاورزی و حوزه های علمی و مدرنیته و تخصصی کردن کشاورزی عقب افتادگی، واپسگرایی و رجعت را مشاهده می‌کنیم.
بنافی با اشاره به آبیاری نوین در حوزه کشاورزی اظهار داشت : با پیگیری های مجدانه و کمک استاندار محترم، در راس رئیس سازمان، نماینده محترم دشتستان، همه تلاش کردند که ردیف بودجه جهت آبیاری نوین قرار بگیرد ، که الحمدلله این مهم در سعدآباد، آبپخش و شبانکاره برای حوزه زراعی برقرار شد.
“برداشت و بسته بندی خرما”
این مقام مسئول در بخش دیگر از صحبت های خود گفت : در حوزه برداشت و بسته بندی هم عقب افتادگی ها فوق العاده زیاد است، اگر می‌خواهیم خرمای دشتستان از رقم اقتصادی و متوسط حوزه خرما، در کشور و منطقه ارتقاء پیدا کند باید به سمت تولید خرماهای مرغوب از بخش های مختلف برویم تا بتوانیم در چرخه تولید رقابت کنیم.در پایان فرماندار دشتستان خواستار برقراری ارتباط چهره به چهره کارشناسان با کشاورزان جهت تبیین الگوی کشت، آبیاری جدید وکشاورزی نوین شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا