یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38359
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس‌ پلیس فتا بوشهر از اقدام سریع و به‌موقع کارشناسان پلیس فتا استان در پیشگیری از کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی سرمایه یک کشاورز بوشهری خبر داد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 29 خرداد 1402 - 19:38

به گزارش صدای استان، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار داشت: با مراجعه شهروندی در عصر یک روز تعطیل به پلیس فتا و اظهار وی مبنی بر قربانی شدن در یک کلاهبرداری تلفنی، رسیدگی ویژه به موضوع در دستور کار همکارانم قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بررسی صورت پذیرفته مشخص شد که فرد کلاهبردار با مال‌باخته در قالب مجری رادیو تماس گرفته و با طرح دروغین برنده شدن وی به علت خوش حسابی مشترکان همراه اول، برای واریز مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، تمامی مشخصات حساب‌های بانکی شهروند بوشهری را اخذ و در حال سرقت موجودی آنها می‌باشد.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: این کلاهبردار با اطلاعاتی که از مال‌باخته گرفته بود، در حال انتقال اینترنتی سرمایه حدود ۵ میلیارد ریالی حاصل از تلاش‌های چندسال اخیر این کشاورز زحمتکش از حساب‌های بانکی وی بود که با هماهنگی قضایی و اقدامات سریع و به موقع افسران سایبری، همه حساب‌ها مسدود و وجوه به سرقت رفته به حساب شاکی عودت و مال‌باخته به حق خود رسید.

رئیس پلیس فتا بوشهر در با تأکید به این مطلب که اقدامات تکمیلی تا دستگیری فرد کلاهبردار که ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور است با همکاری مراجع قضایی پیگیری می‌شود توصیه کرد: مردم از در اختیار گذاشتن و اعلام مشخصات حساب‌های بانکی خود به دیگران خصوصاً افراد ناشناس خودداری کنند و یقین داشته باشند که برای دریافت هرگونه جایزه از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر، نیاز به اعلام شماره رمزها و cvv2 کارت‌های بانکی نبوده و برای اطمینان از هرگونه نتایج قرعه‌کشی یا اطلاع‌رسانی، می‌توانند به آدرس سایت‌های معتبر و اصلی آن سازمان یا مؤسسه مراجعه کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا