یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37984
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی‌ مبنی بر شرایط نامناسب جوی، تردد شناورهای مسافری از ترمینال مسافربری این بندر به جزیره خارگ در روز جاری متوقف شده است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 31 اردیبهشت 1402 - 15:18

به گزارش  صدای استان ؛ کیامرث جوکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: باتوجه به وزش باد و متلاطم شدن دریا ، شناورهای مسافری و باری در مسیر گناوه به خارگ تا رسیدن به شرایط مناسب آب و هوایی پایدار امکان تردد در این مسیر را ندارند.

وی گفت: تردد مجدد ۲ شناور مسافربری از بندر گناوه به جزیره خارگ در صورت شرایط مناسب آب و هوایی پایدار از فردا (دوشنبه) از سرگرفته خواهد شد.

جوکار یادآور شد: فعالیت ۲ فروند لندینگ گرافت که نسبت به جابجایی کالا و تامین مایحتاج مورد نیاز مردم جزیره خارگ فعالیت دارند، در روز جاری متوقف شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: این اداره در حوزه سفرهای دریایی بجد نسبت به اصول ایمنی حساس و مسئولیت دارد و بر این اساس به هیچ شناوری اعم از باری ، صیادی و مسافری اجازه خروج به دریا را تا زمان رسیدن به شرایط پایدار جوی نمی‌دهد.

بندر گناوه به عنوان پسکرانه خارگ نقش مهمی در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی ، پتروشیمی و مایحتاج مورد نیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر و ۱۷ مایلی گناوه واقع شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا