سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37918
تعداد نظرات: ۰

مراسم بزرگداشت روز «فردوسی» در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس گناوه برگزار شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 26 اردیبهشت 1402 - 00:17

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر برگزاری مراسم روز فردوسی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مردم استان بوشهر و بخصوص شهرستان گناوه از دیرباز دوستدار شاهنامه بوده و حافظ آن بوده‌اند و از این رو بسیاری از بزرگان این دیار اشعار شاهنامه را از بردارند.

محمد مظفری با بیان اینکه شاهنامه خوانی یکی از آئین‌های دیرین و رسوم شایسته مردم این دیار است افزود: شاعران گناوه با پیروی از شاهنامه آثار زیبایی را در طول تاریخ سروده‌اند.

وی با اشاره به لزوم معرفی ویژگی‌های شاهنامه به نسل جدید افزود: سازمان مردم نهاد نیمدری سبز در این راستا چند سالی است در بزرگداشت این اثر سترگ فارسی برنامه‌های عمومی برگزار می‌کند.

مراسم بزرگداشت روز «فردوسی» در گناوه برگزار شد

مظفری با بیان اینکه تقدیر از پیشکسوتان و بزرگان فرهنگ هنر از برنامه‌های مهم این نهاد مردمی است گفت: در این مراسم از سال‌ها فعالیت موسیقایی جناب آقای حمید ولی زاده تجلیل شد.

مظفری ضمن اشاره به حضور و اجرای علیرضا حجتی مرشد برتر کشور و شاهنامه خوان ملی در مراسم بزرگداشت فردوسی در گناوه خواهان توسعه ورزش‌های زورخانه ای در استان بوشهر شد.

در این مراسم همچنین تعدادی از شاهنامه خوانان گناوه از جمله آقایان علی پور و شهابی شاهنامه خوانی نموده و هنرمند جانباز مهدی خسروانی با ساز کمانچه قطعه حماسی از شاهنامه را اجرا کرد.


برچسب ها: #فردوسی #گناوه
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا