شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37869
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تشدید روند افزایشی دما در این استان دما در چهار شهر استان بوشهر به ۴۵ درجه سانتیگراد رسید.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 اردیبهشت 1402 - 03:21

به گزارش صدای استان؛ پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده دمای هوا در اهرم به ۴۶ و دما در شهرهای برازجان، خورموج و دیر نیز به ۴۵ درجه سانتیگراد رسید.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بعد از شهرهای یاد شده کنگان، عسلویه، جم و جزیره خارگ نیز به ترتیب با دمای ۴۴، ۴۳، ۴۱ و ۴۰ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: براساس پیش بینی های هواشناسی روند افزایشی دما در این استان همچنان تداوم دارد.

مساعدی ادامه داد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از بامداد فردا، با وزش باد شدید و تلاطم دریا در سواحل و فراساحل استان و همچنین خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از استان پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز سه شنبه تداوم دارد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و طی ساعت‌هایی همراه با وزش باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت، امروز بعد از ظهر در مناطق جنوبی ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا در همه مناطق شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۰ گاهی بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، امروز بعد از ظهر در مناطق جنوبی گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ و از فردا در همه مناطق به تدریج ۹۰ تا۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۶ و جزر اول دریا ساعت ۰۸:۳۵ ، مد دوم دریا ساعت ۱۴:۵۶ و جزر دوم دریا ساعت ۲۲:۴۵ خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا