یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37861
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از الزام کلیه دستگاه های اجرایی ، شهرداری ها و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در انقعاد قرارداد با شرکت های دارای گواهی تعیین صلاحیت خبر داد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 24 اردیبهشت 1402 - 23:12

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:  الزام انعقاد قرارداد با شرکت های دارای گواهی تعیین صلاحیت ایمنی در مناقصات

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ کشاورزی با اشاره به نصوص متنوع فصول قانون کار به منظور حفظ و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور رعایت قانون کار ، دستورالعمل ها ، آئین نامه ها و مقررات تبعی آن در کلیه کارگاهها و برای کارفرمایان ، کارگران و کارآموزان الزامی است، گفت: کلیه دستگاههای مناقصه گزار در اجرای ماده ۲۱ شرایط عمومی و خصوصی پیمان و همچنین براساس جزء ۳ بند الف ماده ۸ آیین نامه اجرایی و بند ج ماده ۱۲ قانون برگزاری مناقصات گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری و تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری را در استعلام ارزیابی پیمانکاران لحاظ و طبق جزء ۱۲ بند ب ماده ۱۴ قانون برگزاری مناقصات در اسناد مناقصه درج و منتشر نمایند .

وی افزود: . در هر صورت دارا نبودن مدرک تایید صلاحیت در زمان شروع اجرای پیمان به استناد فصل یازدهم قانون کار تخلف و قابل تعقیب می باشد و نیز در صورت بروز حادثه از عوامل تاثیرگذار در تعیین قصور توسط مراجع قضایی خواهد بود .

کشاورزی ادامه داد : به استناد بند ۵ نظام نامه ایمنی در واحدهای صنعت نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی منعقده فی مابین وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی و وزارت نفت ، کارفرمایان آن حوزه موظف می باشند که در زمان عقد قرارداد با پیمانکاران مدرک تایید صلاحیت ایمنی امور پیمانکاری که توسط این اداره کل صادر می گردد را از آنان اخذ نمایند .

مصدق کشاورزی بیان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی ، شهرداری ها و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند صرفا با شرکت های دارای گواهی تعیین صلاحیت که اسامی آن ها در زیر سامانه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی ، پشتیبانی و فنی مهندسی به آدرس tsk.mcls.gov.ir اعلام می شود قرارداد منعقد نمایند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان  با تاکید بر اینکه کلیه پیمانکاریهای مشمول قانون کار اعم از حقیقی یا حقوقی با هر نوع فعالیت با هر تعداد کارگر ملزم به تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در مورد کارکنان خود میباشد، تصریح کرد: شرکت های خدماتی حسب تبصره ماده ۱۰ قانون کار مکلفند حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ انعقاد قرارداد پیمانکاری یک نسخه از قراردادکار با کارگران را پس از امضاء به کارگران و نسخه دیگر را به اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی محل ارسال نمایند .


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا