یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37652
تعداد نظرات: ۰

نشست علمی تبیین و بررسی اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر برگزار شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 4 اردیبهشت 1402 - 13:05

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر ، بمناسبت سالروز سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ،نخستین نشست علمی تبیین و بررسی اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی با حضور صاحب نظران ، خبرگان ، حوزه رفاه و تامین اجتماعی ، شرکای اجتماعی سازمان و اساتید دانشگاهی برگزار شد.
در نخستین نشست علمی تبیین و بررسی نحوه اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، که به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر با حضور نمایندگان مدیریت درمان ،اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی ، بانک رفاه کارگران ، روسای کانونهای بازنشستگی و تشکل های کارگری  و همچنین اساتید دانشگاهی برگزار شد،  و در خصوص نحوه اجرای سریع و همه جانبه آن، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
بازدرهوا سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر، در این نشست با تاکید بر اهمیت سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که برای اجرا ابلاغ شده است، تصریح کرد: سیاست‌های ابلاغی که با هدف ایجاد رفاه عمومی، برطرف ساختن فقر و محرومیت و حمایت از اقشار ضعیف جامعه تدوین شده است نقشه راه و خطوط اصلی و چارچوب‌های طراحی یک نظام کارآمد، عدالت بنیان و جامع را، برای تأمین اجتماعی همگان ارائه می‌کند، که دولت، مجلس و دستگاه‌ها و بخش‌های ذیربط می‌بایست در اجرائی کردن آن اقدام و تلاش کنند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سازمان با اشاره به جمعیت استان گفت:  ۷۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش  تامین اجتماعی قرار دارند .
بازدرهوا افزود : در حال حاضر ۴۶/۶۷۸ هزار مستمری بگیر و ۲۳ هزار کارگاه فعال در استان داریم .
وی بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی و تلاش همه جانبه همه دستگاه‌ها در راستای اجرای دقیق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی تاکید کرد و سپس از مدعوین خواست نقطه‌ نظرات خود را بیان کنند.
دکتر شیخیانی ، از اساتید دانشگاه ، ضمن تشریح سیاستهای ابلاغی با قدردانی از سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر، برای برگزاری این جلسه، ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌ها و پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به بهترین نحو اجرا شود.
شیخیانی مدرس دانشگاه به مقایسه  شاخص های رفاهی و اقتصادی در کشورهای مختلف پرداخت و اظهار کرد :
در هر جامعه‌ای توجه دولتمردان و سیاست‌گذاران به رفاه امری مهم و ضروری تلقی می‌شود؛ زیرا رفاه از شاخص‌های اصلی توسعه است و جزو عناصر کلیدی در رشد و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود.ویکی از سازمان های مهمی که توجه ویژه ای به رفاه مردم دارد سازمان تامین اجتماعی است .
این استاد دانشگاه یاد آور شد ؛ توزیع نابرابر درآمد و ثروت در جامعه سبب بروز مشکلات جدی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهد شد. در این زمینه، منابع مالیاتی، یکی از مهم‌ترین ابزار دولت برای بهبود و توزیع مجدد درآمد هستند .
شیخیانی ،محقق و پژوهشگر حوزه اقتصادی با تحلیل  سیاست های مالی و مدل اقتصادی و مطالعه اثر متغیرهای مالیات بر درآمد شرکت‌ها، مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی، مالیات بر ثروت، مالیات بر کالا و خدمات، نرخ تورم، نرخ بیکاری و رشد تولید ناخالص داخلی بر ضریب جینی (شاخص نابرابری توزیع درآمد ) بیان داشت : نتایج برآورد الگوها نشان می‌دهد که اثر مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی، مالیات بر ثروت، نرخ تورم و رشد اقتصادی بر ضریب جینی مثبت و معنادار است. هر چه این متغیرها افزایش یابد، ضریب جینی افزایش می‌یابد و نابرابری درآمد بیشتر می‌گردد. و اثر مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی، مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بیکاری بر ضریب جینی منفی و معنادار است، به عبارتی هرچه این متغیرها افزایش یابد، ضریب جینی کاهش می‌یابد.
گفتنی است این نشست که دو ساعت به طول انجامید، هریک از شرکت کنندگان  به بیان نقطه‌ نظرات خود در خصوص نحوه اجرای سیاست های ابلاغی پرداختند و در پایان بر استمرار برگزاری این جلسات تأکید داشتند .


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا