پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37496
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به سرعت گرفتن صدور کارت هوشمند ملی در کشور گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال این استان باقی مانده که صاحبان آنها برای دریافت مراجعه نکرده‌اند.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 18 اردیبهشت 1402 - 01:29

به گزارش صدای استان؛ اسکندر پاسالار در نشست خبری اظهار کرد: با فناوری داخلی کارت های هوشمند ملی، ۱۰ میلیون کارت ایرانیان که طی چندسال اخیر در نوبت صدور بود، به دست صاحبان آن رسیده است و انتظار می رود به‌زودی تعهدات سال گذشته هم اجرایی شده و به زودی شاهد روال عادی در این خصوص باشیم و طی ۲۰ روز تا یک ماه کارت ها صادر شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد بوشهری های واجد شرایط کارت هوشمند ملی (۱۵ ساله به بالا) آن را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: تاکنون ۴۶ نفر در استان که در نقاط صعب العبور شناسنامه نداشتند شناسایی و برای ۱۱ نفرشان شناسنامه صادر شده، مابقی نیز در مراحل استعلام و امور اداری است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر  از پدر شدن سه مرد ۷۳ ساله در استان طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بزرگ‌ترین مادر نیز ۵۳ ساله بوده که پارسال در استان صاحب فرزند شده است.

پاسالار با بیان اینکه پارسال در هر شبانه روز ۳۷۱ نفر در استان بوشهر شده‌اند؛ افزود: جمعیت ثبت شده استان به یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۲۲۹ نفر رسیده است.

به گفته وی، میانگین سن مادران در ولادت فرزند اول ۲۷ سال و بیشترین فراوانی نام برای پسران به ترتیب: محمد، حسین، علی، امیرمحمد و امیرحسین و در دختران به ترتیب: فاطمه، زهرا، رستا، فاطمه زهرا و زینب بوده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا