دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41786
تعداد نظرات: ۰
استاندار بوشهر:

استاندار بوشهر از پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی سد باهوش در تنگستان خبر داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403 - 17:52

«سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش صدای استان؛ احمد محمدی زاده صبح چهارشنبه با همراهی معاونین استاندار، مدیران آب منطقه‌ای استان و مدیران استانی و شهرستانی ضمن بازدید از روند اجرای سد باهوش، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار بوشهر در این بازدید با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل این سد خاطر نشان کرد: سد باهوش یکی از پروژه‌های مهم تأمین آب کشاورزی در شهرستان تنگستان است که در کنار سد خاییز، نقش اساسی در آبیاری نخلستان‌های اهرم را بر عهده دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه این سد از نوع بتنی غلتکی است افزود: سد باهوش با حجم مخزن ۲۲.۵ میلیون مترمکعب، سیلاب‌های فصلی را به منبعی پایدار برای سیراب کردن نخیلات در تنگستان تبدیل می‌کند.

استاندار بوشهر از پیشرفت ۳۲ درصدی سد باهوش در تنگستان خبر داد و تصریح کرد: عملیات خاکبرداری پروژه تمام شده و اکنون آماده بتن‌ریزی است.

محمدی زاده گفت: طول سد باهوش ۳۷ متر است و در حوضه آبریزی به مساحت ۶۲۸ کیلومتر مربع اجرایی و عملیاتی شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: کنترل سیلاب‌های مخرب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن و همچنین تأمین آب مطمئن برای آبیاری نخلستان‌های منطقه و تأمین بخشی از حقابه نخیلات شبکه آبیاری اهرم از اهداف مهم اجرای سد باهوش است.

وی اضافه کرد: کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی منطقه تنگستان و تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی نیز از جمله اهداف اجرای این سد در استان بوشهر است./مهر


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا