یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37482
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در نشست خبری:

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۲۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر و در دفاتر پیشخوان این استان وجود دارد که هنوز صاحبان آنها برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده‌اند.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 17 اردیبهشت 1402 - 17:39

اسکندر پاسالار در برنامه یکشنبه‌های پاسخگویی در جمع خبرنگاران از همه کسانی که در سال‌های گذشته ۹۸ و ۹۹ درخواست کارت ملی داده و دریافت نکرده‌اند خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوانی که درخواست اولیه خود را ارائه کرده‌اند، کارت خود را دریافت کنند تا در ارائه خدمات دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: تاکنون ۸۵۰ هزار و ۹۸۳ نفر در استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام‌ کرده‌اند که کارت نزدیک به ۹۰ درصد آنها صادر و تاکنون ۷۴۳ هزار و ۷۷۷ کارت هوشمند ملی نیز تحویل شده است.

صدور کارت ملی به روال عادی برمی‌گردد

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه : با توان داخلی توانستیم ۱۰ میلیون کارت ملی را که در این چند سال در نوبت صدور بودند را صادر کنیم و به صفر برسانیم و انتظار می رود به زودی صدور کارت ها به روال عادی ۳۰ روزه برگردد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد بوشهری های واجد شرایط کارت هوشمند ملی (۱۵ ساله به بالا) آن را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: تاکنون ۴۶ نفر در استان که در نقاط صعب العبور شناسنامه نداشتند شناسایی و برای ۱۱ نفرشان شناسنامه صادر شده، مابقی نیز در مراحل استعلام و امور اداری است.

بچه‌دار شدن سه پیرمرد ۷۳ ساله

اسکندر پاسالار اظهار داشت در سال گذشته در هر شبانه روز ۳۷۱ نفر در استان متولد شدند و جمعیت ثبت شده استان به یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۲۲۹ نفر رسیده است.

پاسالار از پدر شدن سه مرد ۷۳ ساله در استان طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بزرگ‌ترین مادر نیز ۵۳ ساله بوده که پارسال در استان صاحب فرزند شده است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان، میانگین سن مادران در ولادت فرزند اول ۲۷ سال می باشد.

سامانه «سهیم» شجره نامه افراد را مشخص می کند

پاسالار  با اشاره به طراحی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان “سهیم” در سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: این سامانه بعنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال امکان ارائه ۱۹ خدمت را به شهروندان دارد و به صورت موبایلی هم در دسترس است.

وی یکی از خدمات سامانه سهیم را تبارشناسی یا اطلاعات سببی و نسبی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود در قالب این برنامه شجره نامه افراد درست شود و تاکنون استان بوشهر با بارگذاری ۸۰۰ هزار سند معادل ۵۵ درصد اسناد رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان یادآور شد: تلاش می‌شود تا پایان سال‌جاری و یا نیمه اول سال آینده طرح تبارشناسی به پایان برسد و این شجره‌نامه و درختکاری جمعیتی که حداقل مربوط به چهار نسل است در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

ثبت کمترین فوت در استان بوشهر

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر میزان واقعه فوت در سال گذشته در این استان ۲۲ درصد کاهش یافت و از جمله استان‌های ۲۹ و ۳۰ کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت فوت در سال گذشته ۱۳۱.۷ است به این معنی که به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۳۱.۷ نفر از مردان فوت شده‌اند و بیشترین گروه سنی فوت شدگان در این استان ۷۰ تا ۷۴ سال بوده است

پاسالار در خصوص ازدواج گفت: سال گذشته ۶هزار و ۲۰۴ واقعه ازدواج در استان بوشهر به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

وی میانگین سنی ازدواج مردان ۲۸.۶و در زنان را ۲۴.۵ عنوان کرد.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص طلاق اظهار کرد: استان بوشهر با کاهش ۶ درصدی طلاق از جمله استان‌های کم طلاق کشور به شمار می‌رود.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا