دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37465
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مالکان کافه های مجتمع تجاری خلیج فارس در ساحل بوشهر که هفته پیش سایه بان های آن توسط شهرداری تخریب شده، به جوابیه شهرداری درباره این اتفاق پاسخ دادند.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 17 اردیبهشت 1402 - 10:52

به گزارش صدای استان ؛ در این نامه با امضای شماری از مالکان کافه ها آمده: «احتراما بدینوسیله جوابیه کافه داران مجتمع خلیج فارس درباره توضیحات شهرداری بوشهر درباره تخریب سایه بان ها جهت درج درسایت به حضورتان ارسال می‌گردد.

۱. قیل از واگذاری غرفه ها به اینجانبان توسط شهرداری چندین مرحله مزایده گذاشته شده ولی هیچ شخصی شرکت ننموده که پس از آن شهرداری جهت احیا این مجتمع با مجوز شورای شهر به اینجانبان بدون هیچ رانتی واگذار کرد. قرار اولیه مدت پنج سال اجاره بوده و کرایه براساس متراژ هرکافه متفاوت می باشد که درطول مدت قرارداد کلیه اجاره مربوطه پرداخت نموده ایم، لیکن شهرداری پس از اتمام قرارداد به دلیل پایان یافتن قرارداد، از دریافت اجاره خودداری نموده و چندین مرحله جهت دریافت فیش به واحد درآمد مراجعه نمودیم ولی فیش صادر ننموده اند.

۲. باتوجه اینکه این مجتمع قبل از تحویل به اینجانبان مخروبه بوده که مستندات گواه این مهم می باشد، افراد با هزینه شخصی و سرمایه گداری مکان مربوطه را بازسازی نموده و به موقعیت فعلی مبدل کرده اند.

۳. با توجه به اینکه کلیه غرفه ها از زمان ساخت، هزینه برق مصرفی از طرف شهرداری پرداخت نگردیده بود، لیکن افراد بدهی قبل پرداخت نموده و هزینه مجدد جهت نصب کنتور واریز نموده و برق آنجا وصل گردیده است.

۴. با توجه به اینکه شهرداری حدودا بیش از چهارصد میلیون تومان از گذشته بابت آب مصرفی دارای بدهی می باشد، لیکن اداره آب از واگذاری کنتور آب به دلیل داشتن بدهی خودداری نموده، از این رو کافه داران روزانه چندین تانکر آب خریداری می نمایم که فیش های واریزی گواه آن می باشد که ماهیانه هرکافه چندین میلیون تومان بایت خرید آب پرداخت می‌نمایند.

۵. باتوجه به اینکه این مکان مجتمع می باشد و راه ورود و خروج دارد و محدوده اختصاصی مجتمع مشخص و پیاده رو بالای سقف ها مجتمع می باشد، پس کافه داران به حریم پیاده رو وساحل تجاوز نکرده اند و با نصب سایه بان شیک ودر خورشان شهروندان و مهمانان با هزینه چندصد میلیونی (با قیمت سال های قبل) تاکنون هیچ گونه اعتراضی از طرف شهروندان بخاطر سایه بان ها ثبت و گزارش نشده است. از این رو نصب سایه بانان با هماهنگی شهرداری بوده و محل نصب سایه بان ها با هزینه کافه داران پهن تر شده و هیچ گونه مزاحمتی برای تردد شهروندان ومشتریان ایجاد ننموده است.

۶. کافه داران برای بیش از ۲۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد نموده که هر نفر دارای ۳ الی پنج نفر عائله می‌باشند.

۷.در موقع ویروس کرونا هیچ درآمدی شامل کافه داران نگردید، ولی اغلب کافه داران پرسنل خود را اخراج ننموده و هر وقت بنا به اعلام وزارت بهداشت دستور تعطیلی داده می‌شد این مجتمع پیش قدم بوده است.

۸. شهرداری در اطلاعیه خود اعلام نموده که به این مکان به افراد خاص واگذار شده، لذا کافه داران از شهرداری درخواست دارند لیست افراد انتشار دهد تا در دید عموم تشویش اذعان تلقی نشود.

۹. شهرداری اعلام نموده که افراد با قیمت ناچیز از شهرداری اجاره نموده و با قیمت گزاف به افراد غیر اجاره داده اند. با توجه به بند موجود در قرارداد، شهرداری اختیار دارد با چنین افراد برخورد نماید.

۱۰. شهرداری اعلام نموده غرفه ها به مزایده گذاشته شده لیکن افراد حاضر به تحویل نشده اند. در قرارداد اولیه ذکر شده قرارداد با همین افراد فعلی قابل تمدید می باشد که شهرداری در موقع برگزاری مزایده با توجه به اینکه تعدادی از کافه داران اجاره خود را تمام و کمال واریز نموده بودند ولی از شرکت در مزایده جلوگیری  شد که حق و حقوق تعدادی از افراد تضییع گردیده و افراد شرکت کننده جدید در مزایده موقعیت حال مجتمع را مشاهده و قیمت های گزاف پیشنهاد نمودند. اگر فردی قرار بود محل کافه را تحویل دهد باید کلیه تجهیزاتی که نصب نموده از محل جدا نموده و به حالت قبل در آورده و تحویل مستاجر جدید نماید. آیا با توجه به انجام چنین هزینه ها و سرمایه گداری انجام شده، اینجانبان سزاوار چنین برخوردی می‌بودیم؟

۱۱. باتوجه به اینکه این مجتمع دارای هیت مدیره و مدیر اجرایی می باشد، کاش شهرداری با اعضا هیئت مدیره و مدیر اجرایی مجتمع هماهنگی لازم را انجام و موارد مدنظر را اعلام می‌نمود تا شاهد چنین اقدامی که در شان کافه داران و شهروندان و مشتریان و مهمانان نبود، صورت نمی‌گرفت.

۱۲. بیشتر سازه های سایه بان ها با پیچ ومهر نصب گردیده که با باز نمودن پیچ و مهره قابل بازگشایی بود که شهرداری درساعت ۳ بامداد با دستگاه برش سایه بان ها را قلع و قمع نموده است! شهرداری اشاره نموده به دستور مرجع محترم قضایی که براساس درخواست شهرداری منطقه یک درخواست تمدید مجوز جمع آوری دست فروشان و خودروهای فرسوده و وسایل سد معبر درسطح شهر را داشته، درحالی که دستور اختصاصی جمع آوری سایه بان های مجتمع خلیج فارس به روئیت اینجانبان نرسیده است.

در پایان اینجانبان به عنوان متصدیان کافه های مجتمع خلیج فارس در راستای منویات و دستورات لازمه ، آمادگی هرگونه همکاری با مسئولان محترم را داریم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا