یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37420
تعداد نظرات: ۰
رئیس پلیس فتای استان بوشهر:

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از کاهش بیش از ۴۸ درصدی نشر اکاذیب در فضای مجازی توسط کاربران بوشهری در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 12 اردیبهشت 1402 - 10:35

نشر اکاذیب در استان بوشهر ۴۸ درصد کاهش یافتبه گزارش « صدای استان »؛ سرهنگ مهدی قاسمی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشکیل پرونده‌های با عناوین نشر اکاذیب نسبت به سال گذشته، کاهش حدود ۴۸ درصدی داشته که پایبندی بیشتر کاربران استانی به قانون و احترام به اخلاق و انسانیت، نقش بسیار پررنگی در این موضوع داشته است.

وی افزود: با تلاش همکاران در پلیس فتای استان و استفاده از آخرین روش‌های پی‌جویی جرایم اینترنتی، تقریباً همه پرونده‌های متشکله با این موضوع مجرمانه کشف گردیده و شاهد افزایش ۱۰ درصدی کشف در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز هستیم.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: در کنار قانون‌مدی و اخلاق مداری کاربران و همچنین دستگیری مجرمین سایبری توسط پلیس و صدور آرا قضائی بازدارنده برای بزهکاران از سوی قضات محترم، هم افزایی سازمان‌های مرتبط خصوصاً رسانه‌های چاپی و دیجیتال استانی در کاهش روند شکل گیری نشر اکاذیب در فضای مجازی تأثیر بسزایی داشته که در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای مردم با پلیس همکاری مستمر داشته اند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم در ماه‌های بعدی سال نیز شاهد استمرار کاهش اینگونه جرایم سایبری در سطح استان باشیم.

وی توصیه کرد: از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم که قبل از بازنشر هرگونه محتوای متنی یا تصویری در شبکه‌های اجتماعی و حتی به صورت پیامکی، به منبع و منشأ اخبار توجه کرده و تلاش شود هرگونه کسب اطلاعات و اخبار از منابع رسمی و کانال‌های ارتباطی تعریف شده موثق دنبال شده و اخلاقیات و ارزشهای انسانی را فدای فعالیت بیشتر مجازی یا اظهار زودتر مطلع بودن‌ها نکنند.

قاسمی تاکید کرد: از رسانه‌های استانی نیز خواهشمندیم همچون گذشته در فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی خود، رعایت اخلاق حرفه ای و الزامات قانونی رسانه‌ای را مدنظر داشته و از بازنشر شایعات احتمالی پیشگیری کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا