یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37416
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : هواشناسی استان بوشهر هشدار داد که یک توده باد شدید در راه استان بوشهر است که از دوشنبه آغاز می‌شود و تا جمعه ادامه دارد و برای آن هشدار نارنجی صادر کرد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 12 اردیبهشت 1402 - 10:19

هشدار نارنجی هواشناسی برای وزش باد شدید

به‌گزارش صدای استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ معاون پیش‌بینی و توسعه اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز دوشنبه وزش باد شدید شمالی در استان بوشهر آغاز می‌شود و تا روز جمعه در سواحل و شهرستان‌های ساحلی استان ادامه پیدا می‌کند.

زهرا راستگو افزود: پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش باد در برخی از ساعت‌های این چند روز به ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و دریا مواج شود و ارتفاع موج گاهی به بیش از ۲ متر برسد.

او اضافه کرد: بر این اساس هواشناسی برای روز‌های سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی دریایی صادر کرده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: تا جمعه خلیج فارس مواج است و توصیه می‌کنیم که دریانوردان و مردم از رفتن به دریا به‌ویژه با شناور‌های کوچک و نیمه‌سنگین خودداری کنند.

راستگو اضافه کرد:، چون در خوزستان و عراق نیز وزش باد پیش‌بینی شده، در این چند روز خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. همچنین در شهرستان‌های ساحلی وزش باد‌های محلی و گردوخاک دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی هواشناسی استان گفت: از آخر وقت روز جمعه از شدت وزش باد کاسته می‌شود و انتظار داریم از اول هفته آینده وزش باد‌های جنوبی آغاز شود.


برچسب ها: #بوشهر #هواشناسی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا