دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37380
تعداد نظرات: ۰
معاون اقتصادی استاندار بوشهر مطرح کرد:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر می گوید: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر بود که ۴۱ درصد بیش از تعهد محقق شده و این رقم به ۳۰ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 11 اردیبهشت 1402 - 12:36

وحید امیر –  به گزارش صدای استان ؛ علی باستین در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی با بیان اینکه شهرستان‌های دیر با ۱۱۳ درصد، بوشهر با ۱۱۰ درصد و گناوه با ۱۰۶ درصد بیشترین تحقق اشتغال استان را داشته‌اند افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد استان بوشهر به لحاظ راستی آزمایی صحت اشتغال که از سوی وزارت کار در تهران انجام شده، رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

کاهش تورم به روایت معاون استاندار

باستین در بخش دیگری از این نشست گفت: امروز نرخ تورم در استان بوشهر ۴۴٫۳ درصد و رتبه استان نیز از ۱۵ به ۲ رسیده و این بیانگر کنترل نرخ تورم در استان است. البته گرانی که فشار آن بر معیشت و سفره مردم است، قابل انکار نیست، ولی به اندازه ای که در اختیار استان بوده، حرکت به سمت کاهش تورم می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: پارسال استان بوشهر جایگاه اول کشور را از نظر افزایش ظرفیت تولید در واحد‌های تولیدی و جایگاه هفتم را در احیاء واحد‌های راکد به چرخه تولید کسب کرد.

کاهش واحدهای راکد

باستین با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۲۰۰ واحد راکد در استان داشتیم که تا سال گذشته به ۱۰۳ واحد رسیده، فعال سازی بخش دیگری از این واحدها از از اولویت های سالجاری دانست.

از منطقه آزاد چه خبر؟

باستین در خصوص منطقه آزاد بوشهر نیز گفت: با توجه به تصویب اساسنامه منطقه آزاد بوشهر، باید هیات مدیره آن تعیین شود که هم اکنون مطالعه طرح جامع منطقه آزاد بوشهر برای تعیین کاربری‌های مختلف صنعتی و تجاری در منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۲ تا ۳ ماه آینده مطالعه طرح جامع منطقه آزاد بوشهر تکمیل و متناسب با آن زیرساخت‌های لازم با هدایت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام شود تا واحدهای مورد نظر در آن مستقر شود.

انتقاد از نیروی انتظامی

معاون اقتصادی استاندار بوشهر در پاسخ به سوالی درباره توقیف خودروهای شوتی توسط نیروی انتظامی با وجود تاکیدات قبلی استاندار گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در سطح ملی و مصوبه شورای تامین به ریاست استاندار، کالایی که شامل اقلام ته لنجی بوده و از مسیر گمرک خارج شده، نباید در استان توقیف شده و این انتقاد را به نیروی انتظامی داریم که چرا برخی خودروها که روند قانونی را طی کرده اند توقیف می شوند.

باستین با بیان اینکه در لایحه دولت برای ساماندهی تجارت مرزی که ته لنجی هم در آن دیده شده بود، مشکلاتی برای آینده ته لنجی به عنوان منبع درآمد بخش زیادی از ساحل نشینان رخ می داد، افزود: رییس جمهور با عودت این لایحه از مجلس جهت بررسی بیشتر موافقت کردند. امیدواریم با بررسی دقیق و همه جانبه، شاهد تصمیم موثری برای تجارت استان باشیم.

مهمترین اقدامات سال گذشته در حوزه اقتصادی

وی ادامه داد: نصب یک دستگاه ایکس ری کامیونی در بندر دیر با مشارکت بخش خصوصی از جمله مهمترین اقدامات استان بوشهر در سال گذشته است که با نصب این دستگاه بسیاری از مشکلات استان در زمینه صادرات به کشور قطر برطرف شد.

وی گرفتن مجوز تامین ۸۰ درصد سوخت یارانه‌ای کشتی‌های گردشگری را از دیگر اقدامات مهم استان در راستای تقویت صنعت گردشگری دریایی در استان بوشهر عنوان کرد.

باستین یادآور شد: ساخت پایانه و اسکله مسافربری بوشهر، ساماندهی و بهسازی بندر دیر شامل احداث چهار پست رمپ لندیکرافت و احداث پایانه بندری، توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای قطر، عمان، بنگلادش و آفریقای جنوبی از دیگر اقدام‌های مهم استان بوشهر در زمینه تقویت مناسبات منطقه ای است.

تصویب ۲۶ تفاهم نامه در سفر رئیس جمهور

باستین یادآور شد: تصویب ۲۶ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در قالب ۱۱۱ طرح به ارزش ۹۹۵ هزار میلیارد تومان از دیگر مصوبه‌های دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

به گفته باستین با این حجم از سرمایه‌گذاری حداقل برای ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی شده و با این وضعیت جهش خوبی در تولید و اشتغال فراهم می شود.

باستین انتقال کالا به انبارهای منطقه ویژه، انتقال پرونده مالیاتی صنایع بزرگ به استان، صادرات ۵۰ هزار تن خرما در مقابل واردات میوه‌های گرمسیری، حمایت و پرداخت تسهیلات به طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بهبود فضای کسب و کار را از جمله برنامه‌های استان در سالجاری عنوان کرد. /ogd[ thvs


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا