یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37311
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، آخرین نرخ بیکاری در استان در زمستان ۱۴۰۱، ۷.۳ درصد بوده که بوشهر به‌عنوان سومین استان کشور به لحاظ کمترین نرخ بیکاری معرفی شده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 30 فروردین 1402 - 07:06

استان بوشهر سومین استان کشور به لحاظ کمترین نرخ بیکاری

به گزارش صدای استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مصدق کشاورزی افزود: در سال ۱۴۰۱ اطلاعات اشتغال افزون بر ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر از افرادی که مشغول به کار شده‌اند به‌وسیله دستگاه‌های اجرایی ثبت و در سامانه رصد اشتغال کشور بارگزاری و از سوی بازرسان راستای آزمایی شد که آنچه امروز شاهد آن هستیم کاهش ۱.۶ نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ در استان نسبت به سال ۱۴۰۰ و کاهش ۲.۶ دهمی نسبت‌به کل کشور است.

وی گفت: پارسال باید برای ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر اشتغال ایجاد می‌کردیم که این مهم محقق شد و در سال ۱۴۰۲ نیز تعهد استان ایجاد اشتغال برای ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر است که برنامه‌ریزی استان اشتغال برای ۲۵ هزار نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته سازمان‌های حمایتی، چون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز برای ۶ هزار و ۴۰۰ نفر و سازمان بهزیستی هم برای هزار و ۸۰۰ نفر  شغال ایجاد کردند که در سامانه رصد اشتغال کشور بارگزاری شد و در پارس جنوبی نیز برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا