یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37288
تعداد نظرات: ۰
رئیس پلیس فتای بوشهر هشدار داد؛

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از کلاهبرداری مجرمان سایبری با ترفند دریافت فطریه در شبکه‌های اجتماعی با پیامک‌های جعلی خبر داد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 28 فروردین 1402 - 22:02

مواظب سارقان سایبری فطریه باشیدبه گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی قاسمی با بیان اینکه هر ساله افراد سودجو با نزدیک شدن به اعیاد، مناسبت‌های تقویمی یا اجرای طرح‌های خاص، با ایجاد آگهی‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک به‌همراه لینک جعلی هدایت به درگاه، سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از شهروندان دارند، در خصوص احتمال افزایش کلاهبرداری‌ها در قالب دریافت فطریه و سایر نذورات، هشدار داد.

رئیس پلیس فتای بوشهر افزود: متأسفانه درصد بالایی از پرونده‌های جرایم سایبری که با شکایت مالباختگان در پلیس فتا استان از ابتدای سال تا این لحظه تشکیل شده، با موضوعات اقتصادی و مالی و خصوصاً لینک جعلی برخورداری از سهام عدالت بوده است.

وی گفت: حسب تجربه سنوات گذشته، امکان دارد مجرمین سایبری با طراحی سایت‌های جعلی دریافت اینترنتی فطریه و هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی بانکی و به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب‌خوردگان، نسبت به برداشت اینترنتی غیر مجاز موجودی حساب‌های بانکی آنان اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: هموطنان حتماً توجه داشته باشند بسیاری از این سایت‌ها و آدرس‌های اینترنتی به‌صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع‌آوری فطریه و کفاره، توسط کلاهبرداران سایبری از دسترس خارج و حذف می‌شوند.

سرهنگ قاسمی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود از باز کردن پیامک‌های تبلیغاتی یا کلیک‌کردن بر روی لینک‌های با منابع ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، پرهیز کرده و ترجیحاً مبالغ فطریه و کفاره روزه خود را از طریق تلفن‌بانک، اینترنت‌بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی در سراسر کشور که آدرس و شماره‌حساب آنها توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و…) اطلاع رسانی می‌شود، پرداخت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب از طریق سایت رسمی پلیس فتا اطلاع دهند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا