دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37254
تعداد نظرات: ۰

با مرگ مهسا امینی در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد و بروز اعتراضات اجتماعی در بسیاری از شهرها، حالا بر همگان روشن شده است که چگونه به‌کارگیری شیوه‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی در مواجهه با خطا‌های رفتاری و اجتماعی به‌سرعت به ضد اهداف خود تبدیل می‌شوند.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 28 فروردین 1402 - 16:23

آفتاب‌‌نیوز :حسین علایی نوشت: در یادداشت حاضر نویسنده پیشنهاد می‌دهد در برابر بحث بی‌حجابی، از اصرار بر بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌هایی که موجب نفرت و افزایش ناراحتی در جامعه و فاصله افتادن بین بعضی از مردم با حاکمیت می‌شود، خودداری شود و از روش‌های قرآنی در توسعه اندیشه دینی و معرفت الهی و تشویق به رفتار اسلامی و رواج پوشش بهتر استفاده شود.با کشته شدن مهسا امینی در جریاد بازداشت توسط گشت ارشاد و بروز اعتراضات اجتماعی در بسیاری از شهرها، حالا بر همگان روشن شده است که چگونه به‌کارگیری شیوه‌های غلط در مواجه با خطا‌های رفتاری و اجتماعی به‌سرعت به‌ضد اهداف خود تبدیل می‌شود.

فعالیت چندین ساله گشت ارشاد نه‌تن‌ها از میزان بدحجابی در جامعه نکاست بلکه موجب واکنش شدید و گسترش کم حجابی در بین برخی از خانم‌ها شد. هم‌اکنون نیز متأسفانه دوباره وظیفه برخورد با این معضل اجتماعی برعهده پلیس واگذار شده است تا با روش‌های جدید بتواند آن‌را مهار کند. طبیعی است که نوع پوشش و حجاب یک مسئله اجتماعی و یک موضوع اخلاقی است که با وظایف انتظامی و امنیتی فاصله بسیار دارد و ساختار نیروی انتظامی برای روبرو شدن با آن مناسب نیست. خداوند در آیه ۱۲۵ سوره نحل می‌فرماید: ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَالْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ. یعنی: با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به [شیوه‏ ای]که نیکوتر است مجادله نمای در حقیقت پروردگار تو به [حال]کسی که از راه او منحرف شده داناتر و او به [حال]راه‏یافتگان [نیز]داناتر است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود از اصرار بر بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌هایی که موجب نفرت و افزایش ناراحتی در جامعه و فاصله افتادن بین بعضی از مردم با حاکمیت می‌شود، خودداری شود و از روش‌های قرآنی در توسعه اندیشه دینی و معرفت الهی و تشویق به رفتار اسلامی و رواج پوشش بهتر استفاده شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا