یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37178
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: براساس آمار سامانه رصد اشتغال، ۲ هزار و ۹۷۰ نفر از جوانان این استان سال گذشته در پارس‌جنوبی مشغول به کار شده‌اند.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 27 فروردین 1402 - 03:19

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، مصدق کشاورزی اظهار کرد: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در منطقه پارس‌جنوبی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، معادل ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: تعهد اشتغال این استان در سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر بود که بر اساس آمارهای موجود در سامانه رصد اشتغال زمینه اشتغال ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در استان بوشهر فراهم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال در این استان، ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر تعیین شد که با پیگیری‌های انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده با ۱۴۰ درصد افزایش به ۳۰ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

کشاورزی یادآور شد: تعهد اشتغال اولیه استان بوشهر در سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۱۳ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: تمام مجوزهای کسب و کار به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مشاغل خانگی در سال گذشته در این راستا نسبت به سال ماقبل آن افزایش ۱۳ برابری یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۴۰۰ را ۹.۹ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان با توسعه طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و اقتصادی در زمستان سال ۱۴۰۱ به ۷.۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این استان در شاخص کاهش نرخ بیکاری رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

کشاورزی نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ را حدود ۳۹ درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در زمستان سال ۱۴۰۱ به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا