دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37136
تعداد نظرات: ۰

سالهاست پروژه‌های شهری در بوشهر آن چنان ضعیف، بی‌کیفیت و کُند پیش می‌روند، که با آغاز عملیات اجرایی هر کدام آه از نهاد هر بوشهری بلند می‌شود و مردم بیش از آن‌که خوشحال و خرسند از بهسازی و نوسازی مبلمان شهری باشند نگران دردسرهای بعد از کلنگ زنی می‌شوند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 26 فروردین 1402 - 11:21

پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر به بیش از 75 درصد رسید |  شهرداری بندر بوشهرایسنا/ شاید مهمترین پروژه‌های فعلی شهر بوشهر که سالهاست چشم مردم را به خود خیره و علف را زیر پاهای‌شان سبز کرده تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و گذر سرتل به تنگک باشد. پروژه‌هایی که روزها، ماه‌ها و سال‌ها برای اتمام‌شان کافی نبوده است. به طوری که استاندار بوشهر اسفند ماه ۱۴۰۱ در آیین اختتامیه پانزدهمین نکوداشت روز بوشهر در پی ایجاد نارضایتی‌ها از افتتاح نشدن پروژه‌های عمرانی در بوشهر، با بیان اینکه ۲ پروژه شاخص بوشهر، تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و گذر سرتل به تنگک است، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری بوشهر باید این ۲ پروژه تا نیمه نخست فروردین ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح کند.

به گزارش ایسنا، با رسیدن موعد نهایی و درحالی که سه سال و هشت ماه از آغاز عملیات تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر می‌گذشت، خبری از افتتاح نشد! پروژه‌ای که قرار بود ۱۸ ماهه پایان بپذیرد، اما در حاشیه تعلل پیمانکار، کمبود منابع اعتباری و … تا امروز ترافیکی نشده بود امروز قرار است درحالی که زیرپل همچنان مسدود است، افتتاح شود.

تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر بالاخره به ایستگاه پایانی رسید

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر شنبه ۲۶ فروردین با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی امروز به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت شورای ششم، پروژه تقاطع سردار شهید سلیمانی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل و پیمانکار پروژه خلع ید شده بود که با شروع فعالیت شورای ششم، پیمانکاران دو پروژه انتخاب و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی افزود: یکی از شرکت‌های توانمند عمرانی کشور به عنوان پیمانکار تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی انتخاب و مقرر شد این پروژه در مدت یکسال به بهره‌برداری برسد که به دلیل تاخیر در جابجایی و افزایش ارتفاع دکل‌های انتقال شبکه هوایی برق فشارقوی این پروژه حدود پنج ماه تعطیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته و تعامل و همکاری شرکت برق منطقه‌ای فارس و نیروی دریایی ارتش برای جابجایی شبکه‌های برق مشکل حل شد، اما یکی از دلایل تاخیر پروژه انتقال شبکه‌های برق بود.

نیک‌روش ادامه داد: شورای شهر بوشهر در جهت تسریع در عملیات اجرایی این پروژه سال گذشته در دو مرحله ۶۰ میلیارد تومان در سال۱۴۰۱ و ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ جهت اجرای تقاطع اختصاص داد و ۲۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات تملک دارایی‌های استان به این پروژه تخصصیص یافت.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک در ورودی شهر بوشهر اتفاق می‌افتد.

گذر سرتل به تنگک به زودی افتتاح می‌شود

به گزارش ایسنا، دیگر پروژه مهم گذر سرتل به تنگک است، محله‌های رایانی و سرتل شهر بوشهر در یک بن بست قرار دارند که به دلیل قرار گرفتن در حریم نیروگاه در طول سال‌های گذشته با محرومیت مواجه بوده‌اند. از این رو پروژه احداث گذر سرتل به تنگک به‌منظور تسهیل رفت آمد و کاهش زمان تردد به مرکز شهر از سال ۹۰ کلید خورد، اما متاسفانه به دلایل مختلف هنوز این پروژه به سرمنزل مقصود نرسیده است.

اجرای پروژه قطعه دوم گذر سرتل به تنگک شهر بوشهر به طول ۱/۹ کیلومتر با مبلغ اولیه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال پس از طی مراحل قانونی اداری توسط شهرداری بندر بوشهر به صورت پیمانی در سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

این پروژه که بخشی از گذر یاد شده از کیلومتر (۱۴۰۰ تا ۳۳۰۰) حدفاصل جاده نیروگاه اتمی تا آرامستان جدید شهر بوشهر را شامل می‌شود، علاوه بر ایفای نقش پررنگی در موضوع پدافند غیر عامل در محدوده جنوبی شهر بوشهر و کاهش چشمگیر ترافیک در مسیرهای خیابان‌های سبزآباد و شهدای دریایی، درخواست به حق و به جای شهروندان در ایجاد مسیر مناسب جهت دسترسی به آرامستان جدید را تامین می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در خصوص این پروژه نیز اعلام کرده است که به زودی شاهد بهره‌برداری از گذر سرتل به تنگک به عنوان دومین پروژه شاخص مدیریت شهری هستیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا