سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36929
تعداد نظرات: ۰
با وجود وضعیت سبز ذخایر خونی استان؛

صدای استان : مدیرکل انتقال خون استان بوشهر می گوید: اهدای خون در ماه مبارک رمضان زیان جسمی برای روزه‌داران به همراه ندارد و در صورت توان و شرایط لازم می‌توانند اهداکننده باشند.

تاریخ انتشار: جمعه ، 18 فروردین 1402 - 11:56

اهدای خون زیانی برای روزه‌داران نداردبه گزارش صدای استان؛ علیرضا باستین اظهار داشت: افراد می‌توانند با مصرف مایعات کافی در هنگام سحر، برای اهدای خون در نوبت صبح مراجعه کنند.

وی افزود: با این حال اگر نگران هستند می‌توانند پس از افطار به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و در این صورت نیز در وعده افطار مایعات کافی بنوشند.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: پزشک مستقر در پایگاه‌های انتقال خون استان همه مراجعه کننده‌ها برای اهدا را معاینه می‌کند و در صورتی که تشخیص دهد شرایط لازم را ندارند از آن‌ها خون‌گیری نخواهد شد، بنابراین مردم بوشهر می‌توانند با اطمینان خاطر برای این کار خیر اقدام کنند.

باستین افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی برای تامین نیاز مداوم بیماران و نیاز‌های بیمارستانی مانند عمل‌های جراحی و هنگام سوانح همیشگی است و امکان نگهداری طولانی مدت آن وجود ندارد.

وی با اشاره به کاهش ذخیره خونی استان بوشهر، اعلام کرد: همه افراد دارای شرایط بویژه دارندگان گروه‌های خونی منفی با اهدای خون در ماه مبارک رمضان هم استانی‌های نیازمند به خون و فرآورده‌های را تنها نگذارند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا