شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36691
تعداد نظرات: ۰
رئیس پلیس فتا استان بوشهرمطرح کرد؛

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با هشدار در خصوص خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی گفت: کلاهبرداران به بهانه فروش مواد محترقه در کمین کاربران فضای مجازی هستند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 23 اسفند 1401 - 16:38

شگرد کلاهبرداران برای فروش مواد محترقه در فضای مجازیبه گزارش « صدای استان »؛ سرهنگ مهدی قاسمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با ساخت صفحات جعلی تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند و حتی در مواردی مواد محترقه بسیار خطرناک و ناایمن را به مشتریان عرضه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرهنگ قاسمی افزود: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه در فضای مجازی کرده و متقاضیان خرید این اقلام که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند را به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی کرده‌اند هدایت کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی گفت: مجرمین با سو استفاده از این ایام و تبلیغات دروغین به شیوه‌های مختلف دیگر و با دریافت پول و عدم ارسال مرسولات به دست متقاضیان از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند

سرهنگ قاسمی بیان کرد: با توجه به شناسایی و دستگیری تعدادی افراد مجرم در این حوزه، مشخص شد مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد و بعضاً دست‌ساز بوده و احتمال بروز صدمات جانی و مالی را برای خریداران به وجود آورده است.

وی به مردم هشدار داد: توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند، زیرا خسارات مالی قابل جبران است، اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نخواهد بود و والدین مراقب باشند تا فرزندان عزیزشان قربانی حوادث ناخوشایند نشوند.

رئیس پلیس فتا بوشهر از شهروندان خواست: با رعایت و نظارت بر اعمال کودکان خود چهارشنبه آخر سال را تبدیل به چهارشنبه سوزی نکنیم و هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا