یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36662
تعداد نظرات: ۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: این جمعیت از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین با ۴۵۰ نیروی امدادی در ۲۷ پایگاه آماده خدمات رسانی به مسافران و هم استانی‌هاست.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 22 اسفند 1401 - 18:08

وحید امیر – احسان ایزدپناه صبح دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر ۲۵ اسفندماه در استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۹ پایگاه امدادی و ۸ پایگاه امدادی موقت جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در طرح نوروزی امسال فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: در طرح نوروزی امسال ۴۵۰ نفر عوامل اجرای این طرح را در استان بوشهر بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: ۸۵ دستگاه خودرو امداد شامل آمبولانس، خودرو نجات، وانت کمک دار، موتورسیکلت در طرح نوروزی سال جاری توسط جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر به‌کارگیری می‌شود.

فعالیت ۲۷ پایگاه امدادی جمعیت هلال‌احمر بوشهر در طرح نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: امسال ۴۰ پایگاه امدادی شامل ۱۳ پایگاه در حوزه جوانان و ۲۷ پایگاه در حوزه امداد و نجات در استان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی راه اندازی شده است.

ایزدپناه ادامه داد: از این تعداد ۲۷ پایگاه ثابت و مابقی به صورت سیار هستند.

وی با اشاره به حضور ۴۵۰ نفر نیروی امدادی و جوانان در پایگاه‌های امدادی استان بوشهر برای طرح نوروزی امسال گفت: همچنین ۸۵ دستگاه خودرو امدادی شامل آمبولانس، خودرو نجات، وانت کمک‌دار و موتورسیکلت پیش بینی شده است.

ایزدپناه گفت: استان بوشهر با دارا بودن بیشترین مرز آبی با خلیج فارس دارای پنج پایگاه امداد دریایی است که با توجه به نداشتن زمین ملکی برای استقرار پایگاه، این مکان‌ها به صورت کانکس و موقت به کار خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به تخریب پایگاه دریایی گناوه در گذر ۳۰ متری دریا و حجم قابل توجه مسافران تلاش می‌شود پایگاه امدادی دریایی به صورت موقت در این بندر راه اندازی شود.

داروخانه هلال احمر چشم انتظار مجوز تامین داروهای خاص

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشه اظهار کرد : با وجود پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس جمعیت هلال احمر اما همچنان مشکل مجوز داروخانه جمعیت هلال احمر استان بوشهر برای توزیع داروهای خاص حل نشده باقی مانده است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر با وجود تحریم‌ها و کمبود امکانات، توانسته است تسکینی برای آلام مردم در حوادث باشد و حمایت داخلی از تامین لوازم درمانی و دارویی می‌تواند خدمات رسانی به بیماران و حادثه دیدگان را سرعت بخشد.

ایزدپناه اضافه کرد: هرچند با تلاش‌های صورت گرفته داروخانه جمعیت هلال احمر استان بوشهر از زیان ده بودن خارج شده اما یکی از عوامل زیان ده شدن این داروخانه نداشتن مجوز لازم برای تامین داروهای بیماران خاص است.

وی اظهار کرد: یکی از ملزومات مهم بحث درمان در حوادث، تامین داروهای خاص است که در صورت بحران، اقلام ضروری کمیاب می‌شود و این بخش عملیات درمانی جمعیت هلال احمر را با مشکل روبرو می‌کند در این زمینه همکاری مسئولان برای صدور مجوزهای لازم به منظور تامین داروهای خاص در داروخانه جمعیت هلال احمر این استان ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر داروخانه‌های هلال احمر در استان‌های بوشهر، یاسوج و کرمانشاه مجوز لازم برای توزیع داروهای بیماران خاص را ندارند با این تفاوت که ۱۲ سال از فعالیت داروخانه استان بوشهر می‌گذرد.

 

برگزاری ۶۳۰ دوره عمومی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: برگزاری ۶۳۰ دوره عمومی و آموزش ۲۲ هزار و ۲۵۰ نفر، برگزاری ۲۹ دوره تخصصی و آموزش ۸۸۷ نفر در این دوره، برگزاری دوره ضمن خدمت کارکنان حضوری و غیرحضوری ۱۰ دور جهت ۳۵ نفر پرسنل از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در حوزه آموزش و پژوهش بوده است.

وی تصریح کرد: انجام بیش از ۷۰۵ مورد عملیات امدادی در زمینه‌های مختلف، تبدیل وضعیت پایگاه امداد جاده‌ای بندر شیرینو واقع در شهرستان کنگان از کانکس به ساختمان در دهه مبارک فجر، برگزاری بیش از ۳۰ دوره تخصصی امداد و نجات در زمینه‌های مختلف، برگزاری دوره توان‌افزایی و تفریحی امدادگران و نجات گران همچنین همکاران جهت ۱۸۰ نفر، خرید سه دستگاه خودروی امدادی کمک دار، اختصاص خودرو ارتباطات جهت استفاده و به‌کارگیری در شرایط بحران از جمله اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در حوزه امداد و نجات بوده است.

ایزدپناه اضافه کرد: بخش دندانپزشکی جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر فعال است و همچنین در سال آینده مقرر شده بخش سونوگرافی، مرکز روانشناسی و مشاوره در این جمعیت دایر شود.

وی با بیان اینکه داروخانه جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر از وضعیت زیان ده خارج‌شده است گفت: افزایش نوبت‌کاری و ساعات ارائه صبح و عصر با عقد قرارداد با فیزیوتراپیست دوم در این جمعیت اقدام شده است.

ایزدپناه اضافه کرد: حرکت‌درمانی، کاردرمانی و گفتاردرمانی از جمله اقدامات در معیت هلال‌احمر استان بوشهر در حوزه و مرکز جامع توان‌بخشی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر بابیان اینکه ۱۵۵ خانه هلال شامل ۴۶ شهری و روستایی در استان بوشهر فعالیت دارند خاطرنشان کرد: تعداد اعضای خانه هلال در استان بوشهر ۲ هزار و ۳۶۶ نفر است که جهت تیم‌های امدادی سازمان‌دهی شده است که ۱۶۹ عملیات امدادی توسط خانه‌های هلال در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا