دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36602
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : به‌یاد زنده یاد حسین دهقان خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، یک نهال شاتوت به‌دست همکاران او روبه‌روی اتاق خبر و محل کارش در اداره‌کل صداوسیمای مرکز بوشهر نشانده شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 22 اسفند 1401 - 07:40

درختی به یاد حسین دهقان در صداوسیمای بوشهر نشانده شد

به‌گزارش صدای استان؛ حسین دهقان خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر و مجری صحنه بود که شامگاه ۱۱ اسفند در یک تصادف جان باخت؛ همکاران دهقان در اداره‌کل صداوسیمای مرکز بوشهر، صبح یکشنبه ۲۱ اسفند در هفته درختکاری یک نهال شاتوت را به یاد و نام او در باغچه این اداره روبه‌روی اتاق خبر و محل کار او کاشتند تا هر سال در ماه اسفند میوه دهد و یاد او زنده بماند.

قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر پس از کاشت این درخت به خبرنگار صداوسیما گفت: این درخت به یاد همکار عزیزمان حسین دهقان کاشته شد که از نیرو‌های خوب و توانمند و از ذخایر رسانه استان بوشهر بود.

هادی جمهیری افزود: نبود حسین دهقان به رسانه استان آسیب زد، اما ما به یاد او هستیم و به‌دلیل اهمیت کاشت درخت، امروز این نهال را به یاد او کاشتیم؛ امیدواریم همه برای کاشت و به ثمر نشستن میلیون‌ها درخت در کشور همراه شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر هم در این آیین با اشاره به اهمیت کاشت درخت و توصیه رهبر انقلاب برای کاشت ۳ درخت به‌دست هر ایرانی، به خبرنگار ما گفت: برنامه‌ریزی شده که یک میلیارد درخت در ۴ سال در کشور کاشته شود که این کار بزرگ از سال ۱۴۰۲ شروع می‌شود.

عبدالحسین گرشاسبی افزود: سهم استان بوشهر برای سال اول، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله و در چهار سال، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ اصله درخت است.

او اضافه کرد: امسال تولید نهال در استان بوشهر ۶۹۰ هزار اصله بوده که در چهار نهالستان بوشهر، بردخون، چاه‌کوتاه و سرکره تولید شده است و برای رسیدن به هدفگذاری، باید بخش خصوصی هم به کمک بیاید.

گرشاسبی گفت: ظرفیت بخش خصوصی نیز هم‌اکنون ۶۰۰ هزار اصله در سال است که به‌دنبال آن هستیم تا از مسئولیت اجتماعی صنایع تولیدکننده کربن در استان به‌عنوان حامی مالی بهره بیشتری ببریم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا