یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36556
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل کار و رفاه استان خبر داد؛

در شرایطی که مجلس سال گذشته در بودجه تصویب کرده بود که دولت به جای یارانه نقدی، کالابرگ الکترونیکی عرضه کند، در بودجه سال آینده اعلام کرده که دولت می‌تواند در کنار کالابرگ، یارانه نقدی را نیز ادامه دهد، تصمیمی که به نظر می رسد در راستای انتخاب نهایی میان گزینه‌ ها به عهده مردم است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 21 اسفند 1401 - 10:27

وحید امیر – به گزارش صدای استان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر از آغاز اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در سطح استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

مصدق کشاورزی گفت: تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره ای و کوچک استان مجهز به بارکدخوان و متصل به سامانه شده‌اند و پذیرای شهروندان در سراسر استان هستند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، از این پس یارانه‌بگیران می‌توانند یک‌ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از اعتبار تعبیه شده برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند، در صورت استفاده از این مزیت به میزان اعتبار استفاده شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به صورت نقدی در زمان مقرر به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای موفقیت‌آمیز این طرح؛ در استان بوشهر این طرح هم همزمان با سراسر کشور آغاز شده و این طرح کاملا اختیاری است و اگر کسی نخواهد از یارانه خود در این طرح استفاده کند می‌تواند به‌صورت نقدی برداشت کند.

چگونگی اطلاع از اعتبار کالابرگی خانوار

وی خاطرنشان کرد: خانواری که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده میزان اعتبار و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* شمارگیری و یا به درگاه اینترنتی سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) مراجعه کنند.

چه کالاهایی را می توان کالابرگی خرید و از کجا؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توضیح داد: فروشندگان صنوف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف می‌توانند با مراجعه به نرم افزار «بازار» و «مایکت» یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی «شما» و ثبت نام از قسمت پنل فروشنده به فروشندگان مجاز در این طرح ملحق شوند.

در هنگام خرید، دسترسی به سیم کارت به نام سرپرست خانوار برای دریافت کد پیامکی و رمز با سرشماره V.Refah ضروری است.

جزئیات اعتبار تخصیصی به ۱۰ قلم کالای اساسی
طبق اطلاعات به دست آمده از پایگاه اینترنتی طرح به نشانی فوق، مبلغ اعتبار هر خانوار، به میزان یارانه دریافتی خانوار است. با این اوصاف، این که جزئیات محاسبه تخصیص اعتبار یارانه به هر فرد چگونه خواهد بود، به شرح جدول زیر است. البته وزارت رفاه تاکید کرده که مردم بر اساس نیاز خانوار، می توانند میزان کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید کنند.

همان طور که ملاحظه می شود، ارزش ریالی سبد کالا برگ ۵۳۰ هزار تومان است که سهم پرداختی مردم برای خرید این ۱۰ قلم ۲۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا