یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36483
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : شهردار بوشهر گفت: سرانه فضای سبز در بوشهر اکنون به ۶.۳ مترمربع رسیده است که این میزان با اتمام پروژه‌های در حال احداث به ۷ مترمربع افزایش می‌یابد.

تاریخ انتشار: جمعه ، 19 اسفند 1401 - 01:53

به گزارش صدای استان؛ حسین حیدری روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز درختکاری در دهکده گردشگری بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از جمله پروژه‌های شهرداری بوشهر در راستای توسعه فضای سبز شامل بوستان‌های لیل، ملت، حاشیه ای ورودی شهر بوشهر و گذر سرتل – شهدای نیروگاه هسته ای است.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود جدی فضای سبز در بوشهر مدیریت شهری از آغاز فعالیت خود این مهم را به صورت یکی از راهبردهای اصلی دنبال می‌کند.

شهردار بوشهر ادامه داد: در نیمه دوم امسال نیز ۲۲۰ هزار گل فصلی در بندر بوشهر کاشت شده که رضایت‌مندی قابل توجهی از سوی شهروندان به دنبال داشته است.

وی افزود: فرارسیدن روز درختکاری فرصت مغتنمی است تا مدیریت شهری با کاشت درخت در چند بوستان شهری، سبب نگاه ویژه شهروندان به فضای سبز پیرامونی خود شوند.

حیدری عنوان کرد: در زیباسازی محیط شهری یکی از رویکردهای اصلی توسعه فضای سبز است که در این زمینه پروژه های متعددی تعریف شده است.

شهردار بوشهر افزود: در حوزه سیمامنظر، پروژه نورپردازی در نقاط مختلفی از سطح شهر بوشهر اجرایی شده که با توجه به تاثیر آن در زیباسازی منظر شهری این پروژه با جدیت تداوم می یابد.

شهردار بوشهر ادامه داد: در سطح شهر بوشهر ۱۰ هزار درخت کنوکارپوس وجود دارد که از این شمار تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ درخت به فضاهای باز شهری از جمله بوستان لیان قدیم و محدوده دهکده گردشگری بوشهر منتقل شده است.

حیدری ادامه داد: در جابجایی درخت‌های طرح، اولویت با درختان موجود در محله‌ها و کوچه ها است که منجر به تخریب شبکه های آب و فاضلاب و دیوار منازل شهروندان شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا