چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36471
تعداد نظرات: ۰

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: تدابیر لازم برای ایمنی سفرهای نوروزی مردم فراهم شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 15 اسفند 1401 - 13:45

مهدی شهابی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر شنبه‌شب در نشست هماهنگی برنامه سفرهای نوروزی استان بوشهر اظهار داشت: همه ظرفیت های بخش حمل ونقل و راهداری استان نیز برای ایمنی سفرهای مردم به کارگرفته شده است.

وی افزود: امکانات راهدارخانه ها و راهداری شهرستان ها با نفرات، تجهیزات و ماشین آلات و همچنین ناوگان و امکانات شرکت های حمل و نقل مسافر استان بسیج شده اند تا سفرهای نوروزی مردم با ایمنی کامل همراه شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر ادامه داد: مرکز مدیریت راه‌های استان هم با کمک انواع سامانه های هوشمند جاده ای وظیفه رصد لحظه ای تردد و ترافیک در محورهای ارتباطی را برعهده دارد و کاربران جاده ای می توانند از طریق ارتباط با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راهها مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز و خستگی از عواملی هستند که سفر را به مخاطره می اندازند، افزود: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزر با ماه مبارک رمضان همراه می شود میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل از افطار و پس از افطار و در طول روز بیشتر می شود.

شهابی خاطرنشان کرد: رانندگان و هموطنان عزیز در سفرهای نوروزی از مجتمع های خدماتی رفاهی و همچنین نمازخانه های بین راهی که احداث شده اند جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

وی بیان کرد: نقش رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و در سفرهای نوروزی همه رانندگان باید دقت کنند که مسیر هم جزئی از سفر است، لذا باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت مقررات به ویژه کنترل سرعت وسیله خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه، به سلامت به مقصد خود برسند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر درخصوص طرح سفرهای نوروزی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های افزایش سفرهای نوروزی امسال و براساس شیوه نامه‌های ابلاغی به استان‌ها، اداراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ماموریت دارد تا با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی راه‌ها، بستر سفرهای ایمنی برای مردم ایجاد کنند که با هماهنگی دستگاه‌های همکار از جمله پلیس و ارگان‌های دیگر ایمنی سفرهای نوروزی تامین می شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا