دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36327
تعداد نظرات: ۰

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی برای این استان در پایان هفته بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌‎شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 1 اسفند 1401 - 20:14

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با وقوع ناپایداری جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای برخی نقاط استان بوشهر احتمال وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین از اواخر وقت امروز به تدریج از سرعت وزش بادهای شمال غربی در سواحل شمالی و مرکزی استان کاهش می‌یابد، اما در فراساحل جنوبی استان تا عصر فردا با تداوم وزش باد، دریا به نسبت مواج و متلاطم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ‌ابری همراه با غبار محلی و طی ساعت‌هایی همراه با وزش باد و در صبح در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی، در مناطق شمالی و مرکزی استان با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و امروز تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی روی دریا و در سواحل ۱۲ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از عصر امروز در قسمت‌های شمالی و مرکزی به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۵۱ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۸:۵۳ ، جزر دوم ساعت ۱۳:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۳ خواهد بود.

وی یادآور شد: دما هوای نیز در چند روز پایانی هفته به طرز محسوسی روند افزایشی پیدا می‌کند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا