یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36224
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل کار و رفاه استان مطرح کرد؛

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طی سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 13 دی 1401 - 12:13

وحید امیر – به گزارش « صدای استان»؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: افراد متقاضی و جویا کار در این استان می‌توانند پس مهارت‌آموزی در حوزه صنعتی مورد نیاز به‌طور تضمینی مشغول به‌کار شوند و با حقوق ماهیانه حدود ۳۰ میلیون تومان در صنایع استان بوشهر فعالیت کنند.

مصدق کشاورزی روز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: تعهد استان بوشهر در ایجاد اشتغال در سال جاری ایجاد ۲۱هزار و ۶۷۴ نفرشغل بوده است که تا کنون برنامه‌ریزی برای ۳۰ هزار نفر انجام شده است‌.

وی درباره اشتغال زایی در استان بوشهر تصریح کرد: تا کنون ۲۲هزار و ۱۰۱ فقره شغل در سامانه بر اساس برنامه تعهد شده وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰۲ درصد محقق شده است که تا پایان سال ۱۳۸ درصد خواهد رسید.

کشاورزی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر بومی گزینی‌های منطقه پارس جنوبی گفت: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان بوشهر به کارگیری نیروهای بومی است و نگاه ما فراتر از منطقه ویژه پارس جنوبی خواهد رفت به طوری که در شمال استان و نفت فلات قاره نیز اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

تحقق تعهد اشتغال

وی ادامه داد: استان بوشهر رتبه دوم در صحت سنجی اطلاعات ثبت شده در مرحله پایش در کشور به خود اختصاص داده است.

کشاورزی بیان کرد: بر اساس تعهد اشتغال ایجاد شده رصد مستمر اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال کشور توسط وزارت متبوع صورت می‌پذیرد که استان بوشهر تا کنون رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است. یکی از ملاک‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان تحقق اشتغال تعهد شده می‌باشد.

۲۵۳۵ نفر بومی در عسلویه مشغول به کار هستند

وی در خصوص آمار افراد بومی منطقه ویژه عسلویه افزود: ۳۵۰هزار نفر شاغل در استان بوشهر وجود دارد، امسال ۲۵۳۵ نفر بومی و ۱۳۰۰ نفر غیربومی در عسلویه مشغول به کار شده‌اند. افرادی را بومی تلقی می‌کنیم که دارای کد ملی استان بوشهر باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان بوشهر ۱۶۵۲ نفر است که تعداد ۶۵ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای کارگری صورت گرفته است همچنین تعداد۴۶۰۰ ابلاغیه رفع نقص صادر شده است و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای کارگری جهت شناسایی اتباع خارجی صورت گرفت که ۲۴۰ مورد تبعه شناسایی شد.

کشاورزی درباره شرایط تسهیلات و اعتبارات مصوب شده اضافه کرد: مبلغ ۱۴۴۶ میلیارد تومان اعتبار از تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان بوشهر ابلاغ شده است که ۱۸بانک و مؤسسه‌های اعتباری مسئولیت پرداخت این اعتبارات را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: تسهیلات منظور شده در شهرستان‌ها برای طرح‌های خود اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای طرح‌های کارفرمایی ۴ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

رشد ۱۰۰ درصدی مجوز مشاغل خانگی

وی گفت: طی ۹ ماهه اول امسال چهار هزار و ۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به صورت کاملاً الکترونیکی و غیر حضوری صادر شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۰۰ درصدی در این بخش رو به رو بوده ایم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌های برتر و پیشتاز در استان بوشهر در خصوص صدور مجوز الکترونیکی می‌باشد.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد از مجوزهای صادره به صورت آنی بوده و متقاضیان در کمتر از ۳۰ دقیقه مجوز خود را از سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نمایند و این در حالی است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌های پیشتاز استان بوشهر در صدور مجوزهای الکترونیکی است.

بوشهر مهد اقتصاد صنعت دریا و انرژی است

کشاورزی در پایان گفت: باید با توجه به شرایط نسبی استان بوشهر نیروهای تخصصی پرورش داده شود که لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص با جدیت ورود کنند زیرا استان بوشهر مهد اقتصاد صنعت دریا و انرژی است و به نیروهای ماهر و توانمند در این حوزه‌ها نیاز داریم.

رتبه نخست بوشهر در رشد شاخص‌های عملکردی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، این اداره کل در شاخص های عملکردی اختصاصی و عمومی با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل رتبه برتر کشوری با اختلاف بسیار زیاد با سایر استان ها به خود اختصاص داد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا