دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36203
تعداد نظرات: ۰
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پرده از ماجرای اَبَربدهکاری برداشت که پرونده ۱۲۴ هکتار زمین‌خواری در این منطقه ویژه را دارد اما راست راست برای خود می‌گردد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 29 آذر 1401 - 12:20

وحید امیر – به گزارش «صدای استان»؛دشتی زاده در این نشست خبری از فروش ۱۲۴ هکتار زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر توسط ابر بدهکار بانکی خبر داد و گفت: همه مشکلات پیش آمده مربوط به تخلفات یکی از مدیران اسبق منطقه بوده که با قاطعیت می گویم با سناریوی قبلی و به صورت عمدی بوده، از این رو وکیل گرفته ایم تا بتوانیم این فرد را پای میز محاکمه بیاوریم و اموال بیت المال برگردد.

 

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با همت و تلاش مسئولان در ادوار مختلف بوده است اما در مقاطع‌ای این منطقه حیات خلوت مدیرانی بوده که در سایه نبود نظارت‌های لازم مشکلاتی را به وجود آورده‌اند؛ مهمترین آنها پرونده زمین‌خواری ۱۲۴ هکتار از ۵۵۰ هکتار زمین های این منطقه است. فردی که در دهه ۸۰، ۱۲۴ هکتار زمین را به‌عنوان “شهرک گردشگری” با ارزش کارشناسی شده کنونی ۸۰۰ میلیارد تومان را بدون پرداخت یک ریال دریافت کرده است!

۱۲۴ هکتار در دست ابر بدهکار بانکی کشور

دشتی زاده با بیان اینکه سه پرونده بزرگ فساد اقتصادی منطقه ویژه در محاکم قضایی در حال پیگیری است، افزود: در یکی از پرونده ها که مربوط به اواخر دهه ۸۰ است، ۱۲۴ هکتار زمین به فردی واگذار شده که بابت آن ریالی پرداخت نکرده، بلکه به اعتبار این زمین ها، وام میلیاردی از بانک ملی گرفته و امروز به ابر بدهکار بانکی مبدل شده است.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، با توجه به غیرقانونی بودن صدور سند برای این اراضی باید اصل سند و تمامی اسناد دیگر باطل شود. همچنین با همکاری و همراهی استاندار بوشهر، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و بازرسی اکنون پرونده این تخلف زمین‌خوار در دادگاه در حال بررسی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از استعلام بانکی ملی و تایید این فرد توسط منطقه ویژه سخن گفت و ادامه داد: بر اساس استعلامی که بانک ملی از تهران با منطقه ویژه اقتصادی داشته، این جواب را دریافت می‌کند که فرد مذکور هیچ بدهی بابت ۱۲۴ هکتار زمین ندارد و می‌تواند آن را واگذار کند، در حالی که برای این زمین ها یک ریال پرداخت نشده بود و در مرحله زمین خالی، نمی‌توانست مالکیت آن را منتقل کند.

مدیری که اغلب این اتفاقات در دوره وی رخ داد، با وجود محکومیت اولیه توسط بازرسی، ولی وقتی در تجدیدنظر تبرئه شد، از سوی بازرسی اعتراضی نشد تا نهایتا حکم تبرئه گرفت. الان با گرفتن یک وکیل، پیگیر هستیم که با این فرد برخورد شود، چون اگر با تخلفات مدیریتی امثال وی برخورد نشود، تضمینی نیست که این تخلفات در آینده تکرار نشود.

بوشهر مال 

درباره پروژه سرمایه گذاری بوشهر مال که در محدوده منطقه ویژه می باشد، گفت: اگرچه در مقطعی یک سری مشکلات متوجه این طرح بوده، اما با رفع اشکالات و تاکید استاندار بوشهر که این پروژه اشتغالزایی خوبی دارد، در حال ساخت می باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در مقایسه دو پروژه “بوشهر مال” و پرونده “۱۲۴ هزار هکتاری” عنوان کرد: شک نکنید بخش زیادی از علت پررنگ کردن پرونده بوشهر مال و پشت پرده ماندن این پرونده ۱۲۴ هزار هکتاری به‌دلیل ابعاد سیاسی بوده است؛ در حالی که پروژه بوشهر مال تنها ۳.۲ هکتار بوده است و پول خرید از طرف مالکین بوشهر مال هم به موقع پرداخت شده است حتی می‌توان گفت زمین پروژه بوشهر مال در زمان خود گران‌تر از نرخ عرف فروخته شده است.

دشتی‌زاده با بیان اینکه پروژه “بوشهر مال” یکی از سرمایه‌گذاری‌های موفق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بوده است، تاکید کرد: این پروژه علاوه  بر اشتغال‌زایی سه‌هزار نیرو به صورت مستقیم، ارزش زمین‌های اطرافش را هم بالا برده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا