یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36124
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف کارآفرینی گفت: در سال جاری تاکنون ۲۳ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شده است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 24 آبان 1401 - 10:12

به گزارش صدای استان؛ مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه استان بوشهر در نظارت بر اشتغال ایجاد شده در سال جاری پیشتاز است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۲۳ هزار و ۲۷۶ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به ثبت در سامانه رصد اشتغال گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۶ نفر از این افراد مشخصات کامل آنان به همراه کد ملی در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است و اطلاعات سایر افراد در سامانه رصد اشتغال از طریق وب سرویس در حال ثبت است.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر آخرین نرخ بیکاری استان که به‌صورت فصلی اعلام می شود ۷٫۸ درصد دانست و افزود: بیشترین مشکل اشتغال کشور، بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

کشاورزی با بیان اینکه موضوع مهارت‌آموزی برای تمامی رشته‌های نظری یک امر ضروری است گفت: خانواده‌ها باید با تغییر نگاه به آموزش‌های مدرک‌گرا فرزندان خود را تشویق به انتخاب رشته‌های مهارت بر اساس مزیت‌های نسبی استان کنند و از مقاطع متوسطه در حوزه هنرستان و مراکز فنی و حرفه‌ای اقدام به اخذ مهارت کنند.

وی ظرفیت اشتغال استان بوشهر در تمامی حوزه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌های سه جانبه که به‌صورت مستمر با واحدهای کارگری منعقد می‌شود موضوع اشتغال نیروهای توانمند استان پررنگ‌تر می‌شود.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی برای حمایت از کارآفرینی و اشتغال‌زایی دارد از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه و مشاغل خرد و خانگی پرداخت می‌شود.

کشاورزی ادامه داد: در ۷ ماه امسال افزون بر یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر به بانک‌های عامل معرفی شده است که مجوزها بلافاصله به‌صورت کاملاً الکترونیکی صادر می‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا