پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35770
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود که دفاتر کاریابی در همه شهرستان‌های استان بوشهر فعال شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 1 شهریور 1401 - 12:42

دفاتر کاریابی در همه شهرستان‌های استان بوشهر فعال می‌شود

مصدق کشاورزی عصر دوشنبه جمع مدیران ستادی و رؤسای شهرستانی اظهار داشت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ناظر تعهدات اشتغال است و ایجاد اشتغال وظیفه دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: بحث اشتغال یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است و باید با کمک دستگاه‌های اجرایی بتوانیم این موضوع را نهادینه کنیم که تمامی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی پیوست اشتغال داشته باشند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها به طور ماهانه، اظهار داشت: در مسئله تسهیلات مشاغل خانگی در روند جذب به تسهیلات تسریع شود و حتماً در سامانه رصد ثبت شوند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت متبوع مبنی بر تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز کارگران ساختمانی باید با هماهنگی حوزه اجتماعی و حوزه تعاون در هر شهرستان تشکیل شود.

کشاورزی گفت: باید در جامعه رضایتمندی در بین مردم ایجاد کنیم زیرا رضایتمندی با توجه به کار بزرگ دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی به جامعه کمک خواهد کرد و سلامت، شفافیت، قانون مداری و مبارزه با فساد سرلوحه کارمان است و با احدی تعارف نداریم.

مبارزه با فساد و پاک‌دستی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: خدمت کردن در این برهه از زمان یک نوع جهاد محسوب می‌شود در زمانی که مطالبات مردم به شدت از نهادها و سازمان‌های دولتی بالا رفته است.

وی گفت: شعار دولت سیزدهم جهاد، انقلابی، مبارزه با فساد و پاک‌دستی است. پس آنچه که باید از عملکرد ما بیرون بیاید باید مطابق با شعار دولت باشد و باید نشانگر نماد اجرای برنامه‌های دولت در استان بوشهر باشیم.

کشاورزی ادامه داد: ما مدیران و رؤسا تعهد داده و مسئولیت پذیرفته ایم پس مادامی که در مسئولیت هستیم تمام تلاشمان را انجام دهیم و اگر به دلایل‌های مختلف عهده این وظایف خود بر نیامدیم، در مسئولیت باقی نمانیم.

وی اضافه کرد: مدیران و رؤسای ابتکار خلاقیت و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار دهند و در ارائه خدمت مردم لحظه کوتاهی نکند.

کشاورزی گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم و دینی هستند که بدون نیاز به ابلاغ و حکم به عنوان یک وظیفه همگانی مطرح هستند و هرکس در هر جایگاهی باید این وظیفه را با رعایت شرایط و به نحو شایسته به انجام برساند.

وی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بر همه واجب و احیای آن را در جامعه از ضروریات این فریضه الهی عنوان کرد.

لزوم پاسخگویی به مطالبات مردم

کشاورزی تصریح کرد: تمامی مدیران مکلف به انعکاس فعالیت‌های خود به مردم هستند و باید پاسخگوی مطالبات مردم در فضای حقیقی و مجازی بوده و با رسانه‌ها و محلی ارتباطی مستمر داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر ضمن تاکید بر بازرسی مستمر توسط بازرسان کار، بیان کرد: با شرکت‌هایی که حقوق معوقه کارگران را پرداخت نکرده اند برخورد شده و گواهی تعیین صلاحیت ایمنی آنها به حالت تعلیق درآمده و یا باطل می‌شود.

وی افزود: مدت زمان رسیدگی به شکایت در مراجع حل اختلاف و هیأت تشخیص به حداقل برسد و رؤسای شهرستان‌ها با نظارت بیشتری این قضیه را دنبال کنند و از ظرفیت همه اعضا قانونی هیأت‌ها استفاده شود تا بهترین رأی صادر گردد.

کشاورزی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری بازوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند، بیان کرد: تشکل‌های کارگری در تحقق مطالبات کارگران اعم از وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد، بیمه و قراردادهای کار نقش مؤثری دارند؛ همچنان که تشکل‌های کارفرمایی در پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و مطالبات کارفرمایان از دولت اثرگذارند.

کشاورزی از رؤسای شهرستان خواست تا دفاتر کاریابی در همه شهرستان‌ها فعال شوند جوابگویی تعهدات شغلی باشند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا