جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35739
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در جلسه شورای اداری مطرح کرد:

به گزارش صدای استان به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر؛ مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع مدیران ستادی و روسای شهرستانی با اشاره به اینکه خدمت کردن در این برهه از زمان یک نوع جهاد محسوب می شود در زمانی که مطالبات مردم به شدت از…

تاریخ انتشار: شنبه ، 29 مرداد 1401 - 11:59

ابطال یا تعلیق گواهی تعیین صلاحیت ایمنی شرکتهایی که قانون کار را رعایت نکنندبه گزارش صدای استان به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر؛ مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع مدیران ستادی و روسای شهرستانی با اشاره به اینکه خدمت کردن در این برهه از زمان یک نوع جهاد محسوب می شود در زمانی که مطالبات مردم به شدت از نهادها و سازمانهای دولتی بالا رفته است، گفت: شعار دولت سیزدهم جهاد، انقلابی، مبارزه با فساد و پاکدستی است. پس آنچه که باید از عملکرد ما بیرون بیاید باید مطابق با شعار دولت باشد و باید نشانگر نماد اجرای برنامه‌های دولت در استان بوشهر باشیم.

کشاورزی ادامه داد: ما مدیران و روسا تعهد داده و مسئولیت پذیرفته ایم پس مادامی که در مسئولیت هستیم تمام تلاشمان را انجام دهیم و اگر به دلایل های مختلف عهده این وظایف خود بر نیامدیم، در مسئولیت باقی نمانیم.
وی اضافه کرد: مدیران و روسای ابتکار خلاقیت و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار دهند و در ارائه خدمت مردم لحظه کوتاهی نکند.

کشاورزی گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم و دینی هستند که بدون نیاز به ابلاغ و حکم بعنوان یک وظیفه همگانی مطرح هستند و هرکس در هر جایگاهی باید این وظیفه را با رعایت شرایط و به نحو شایسته به انجام برساند.
وی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر رابر همه واجب و احیای آن را در جامعه از ضروریات این فریضه الهی عنوان کرد.

کشاورزی تصریح کرد: تمامی مدیران مکلف به انعکاس فعالیت های خود به مردم هستند و باید پاسخگوی مطالبات مردم در فضای حقیقی و مجازی بوده و با رسانه ها و محلی ارتباطی مستمر داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر ضمن تاکید بر بازرسی مستمر توسط بازرسان کار، بیان کرد: با شرکتهایی که حقوق معوقه کارگران را پرداخت نکرده اند برخورد شده و گواهی تعیین صلاحیت ایمنی آنها به حالت تعلیق درآمده و یا باطل میشود.
وی افزود: مدت زمان رسیدگی به شکایت در مراجع حل اختلاف و هیات تشخیص به حداقل برسد و روسای شهرستانها با نظارت بیشتری این قضیه را دنبال کنند و از ظرفیت همه اعضاء قانونی هیات ها استفاده شود تا بهترین رای صادر گردد.

کشاورزی با بیان این که تشکل های کارگری بازوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند، بیان کرد: تشکل‌های کارگری در تحقق مطالبات کارگران اعم از وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد، بیمه و قراردادهای کار نقس موثری دارند؛همچنان که تشکل‌های کارفرمایی در پیگیری و حل مشکلات بنگاههای اقتصادی و مطالبات کارفرمایان از دولت اثرگذارند.
کشاورزی از روسای شهرستان خواست تا دفاتر کاریابی در همه شهرستان ها فعال شوند جوابگویی تعهدات شغلی باشند.

کشاورزی با اشاره به این که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ناظر تعهدات اشتغال است و ایجاد اشتغال وظیفه دستگاه های اجرایی است، گفت: بحث اشتغال یکی از برنامه های اصلی دولت سیزدهم است و باید با کمک دستگاه‌های اجرایی بتوانیم این موضوع را نهادینه کنیم که تمامی فعالیت های دستگاه‌های اجرایی پیوست اشتغال داشته باشند
وی با تاکید بر تشکیل کارگروه اشتغال در شهرستان ها به طور ماهانه، اظهار داشت: در مسئله تسهیلات مشاغل خانگی در روند جذب به تسهیلات تسریع شود و حتماً در سامانه رصد ثبت شوند.

این مقام مسئول افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت متبوع مبنی بر تشکیل تعاونی های تامین نیاز کارگران ساختمانی باید با هماهنگی حوزه اجتماعی و حوزه تعاون در هر شهرستان تشکیل شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: باید در جامعه رضایتمندی در بین مردم ایجاد کنیم زیرا رضایتمندی با توجه به کار بزرگ دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی به جامعه کمک خواهد کرد و سلامت،شفافیت ،قانون مداری و مبارزه با فساد سرلوحه کارمان است و با احدی تعارف نداریم .


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا