سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35611
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه در استان خبر داد و گفت: بیشتر فعالیت سامانه مانند روز‌های گذشته در نوار شرقی و مرتفع استان است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 9 مرداد 1401 - 12:29

فعالیت سامانه بارشی در بوشهر ادامه دارد

به گزارش صدای استان، زهرا راستگو بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی مونسون تا روز سه‌شنبه هفته پیش‌رو است، بنابراین در این مدت در سطح استان به‌خصوص نوار شرقی و مرتفع استان، اغلب در ساعت‌هایی از ظهر تا شب وقوع ناپایداری‌های موقت جوی بصورت رعدوبرق، رگبار باران، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ، وزش تندباد لحظه‌ای و ایجاد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت احتمال وقوع تندباد‌های لحظه‌ای بر روی خلیج فارس دور از انتظار نیست.

به گفته وی، جهت وزش باد در این مدت متغیر بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد گاهی تا بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۳۹، جزر دوم ساعت ۱۷:۱۵ و مد دوم ساعت ۲۳:۱۲ دقیقه است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا