یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35403
تعداد نظرات: ۱
بابک شاکر

در شرح وظایف و قانون اساسی هیچکدام از این وظایف بر عهده شما نیست و برای چندمین بار می گویم اصلاح جامعه به حجاب و عفاف با چادر نیست ، که بانوان خود می دانند چگونه در محل کار و بیرون از آن از خویشتن صیانت کنند .

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 15 تیر 1401 - 14:08

بابک شاکر : قانون ۳۲ ماده‌ای سربازی اجباری، در ۱۶ خرداد ۱۳۰۴ در مجلس شورای ملی به تصویب رسید.بر پایهٔ بند اول این قانون، همهٔ افراد ذکور بالای ۲۱ سال، می‌بایست برای ۲ سال به سربازی می‌رفتند. جده ی سادات من که تنها پسری از دار دنیا برایش باقی مانده بود ،زمان اعزام روبروی یگان ارتش که جوانان را آماده خدمت کرده بود ، با اشک چنان چاووشی با صدای بلند می خواند که فرمانده گردان از اسب پیاده می شود وسر این سیده با کرامت را می بوسد.

 

ایشان طبق حجاب جاری پارچه ای توری که از گرما زنان  بر سر می کردند به نام « مینار » به سر داشت و چند صد متری گردان را همراهی  کرد. در بوشهر زنان لباس سراندرپا می پوشیدند و همه مینار به سر می کردند که تا شانه هایشان پوشیده بود . مردان و زنان در کارخانه اعتمادیه دواس کار می کردند و هیچ چشم ناپاکی آنان را رصد نمی کرد. اینجا بوشهر است چهار راه حوادث مختلف از جنگ با انگلیسی ها تا عوامل خائن داخلی و هزاران شهید تا هشت سال دفاع مقدس تقدیم وطن کردند.

بارها همین مادران مینار بسته ، سر و صورت رزمندگان خود را می بوسیدند و راهی نبرد علیه صدام متجاوز می کردند. بوشهر محل کنسولگری ها و مذاهب مختلف بود که همه با احترام و تفاهم زندگی می کردند. از پارچه فروش یهودی تا شیرینی فروشی شیعه … همه همدیگر را به نام کوچک صدا می کردند و برای خانواده هم احترام قائل بودند. حتی اشراف و بازاریان نقش عمده ای در ساخت مدرسه سعادت داشتند . همین اشراف در خانه کارگرانی داشتند که بانوانشان برای خرید در گرمای بوشهر بیرون نروند.

اظهارات سراسر توهین آمیز شما به نام عفاف و حجاب در شورای اداری شهرستان خواندم ، که نشان از تعصب بی حد یا جلوه گری برای گروه های فشار بود . در ادارت و سازمانها بانوان با حجاب استانداردی که قانون تهیه کرده مشغول به کار هستند . کارشناسان ، کارشناسان ارشد و تمامی اقشار اداری ، جلسات برگزار می شود ، همه متمرکز امور محوله کارهایشان هستند و هیچکس چنین نگاه بیماری به دیگران ندارد . در خارج از ادارات در شهر متمدن بوشهر باز هم بانوان و مردان در کنار هم پیاده روی می کنند و هیچ مزاحمتی برای هم ندارند. فرافکنی شما که نمی توانید قیمت های سرسام آور را کنترل کنید جالب بود ، اما هوشیار باشید شمایی که دم از دیانت می زنیدددر تیتراژ سریال مختار نامه بانویی بوشهری سوگواره برای حضرت علی اصغر (ع) می خواند.

در جایی فرموده بودید :«با هیچکس شوخی ندارم و هرکس می خواهد از من شکایت کند برود شکایت نماید، عنوان کرد: استانداران در این مقوله پای کار آمده اند و هر مدیری که در خصوص عفاف و حجاب کوتاهی کند بینی و بین الله او را عزل خواهم کرد و تعارفی با هیچ کس ندارم.»

بینی بین الله شما جرأت جابه جایی یک نیروی خدماتی خود را ندارید و با این الفاظ فشار سنگین معیشت مردم را به بیراهه می کشید .

 

خداوند در سوره احزاب آیه ۵۹ می فرمایند:«اى پیامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: «پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند. این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است، و خدا آمرزنده مهربان است.»

اما سخن از تنبیه و حد نفرمودند، آیا به مرحله ای رسیده اید که  میزان ایمان افراد را شما مشخص می کنید ؛ استغفرالله .

در جای دیگری فرموده اید :«ما اجازه نمی‌دهیم دشمن بخواهد از این حوزه سوء استفاده نماید و حجاب بانوان بدین گونه باشد چرا که در این کشور شهید داده و خون داده ایم.»

مگر شما متولی خون شهیدان هستید مگر آنان به شما این مقوله را سپردند ، شهدای ارمنی و زرتشتی که برای دفاع از وطن رفتند همین را از شما خواستند؟

 

آنجا که می فرمایید : «من به عنوان فرماندار شهرستان بوشهر روی این مقوله جهت دفاع از ارزشهای دینی ایستاده ام و از همین رو ابتدا از خودمان شروع کرده ایم و بعد دستگاه‌های اجرایی را مقید نموده و به اصناف خواهیم رفت و سپس به یاری حق در جامعه به اصلاح خواهیم پرداخت.»در شرح وظایف و قانون اساسی هیچکدام از این وظایف بر عهده شما نیست و برای چندمین بار می گویم اصلاح جامعه به حجاب و عفاف با چادر نیست ، که بانوان خود می دانند چگونه در محل کار و بیرون از آن از خویشتن صیانت کنند . وظیفه شما و استاندار مطلوبتان وضعیت رونق اقتصاد ، پروژه های عقب مانده ، ورزشگاه های سرپوشیده و رفع مشکلات معیشتی مردم است . جوانان ما با این سیاهی تفکر ممکن است در دامن دشمنی بیفتند که شما فریادش را می زنید .«

 

انسان در دستگاه خلقت الهی به گونه‌ای آفریده شده که اجتماعی بودن از برجسته‌ترین ویژگی‌های اوست به گونه‌ای که نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد. این مسئله مهم که در فقه اسلامی تحت عنوان « امر به معروف و نهی از منکر » مطرح شده و از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود؛ چنان که از مهم‌ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن، ضروری دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است.»۱

خداوند متعال در سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۰۴ می فرمایند:«و باید از میان شما، گروهى، [مردم را] به نیکى دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتى بازدارند، و آنان همان رستگارانند.»

 

این است امر به معروف نه کلام تند در شهری که دیروز و امروز مهد تمدن و تدین بوده ، قطعا بنده شما را در حد شکایت نمی بینم ، زیرا از این الفاظ تندروانه و بنیادگرایانه چیزی جز قبح کلام عاید کسی نمی شود . مطمئن باشید مردم دلاور استان پشیزی برای زور و تعدی کلامی شما قائل نیستند و مطمئن باشید ، یک انسان مؤمن اول خود را به تقوای الهی دعوت می کند، بعد دیگران را … منتظر اصلاح شما در معیشت و نان مردم می مانم و به شما قول می دهم کلام شما اثری در دیدگاه مردم متمدن و قانونمدار بوشهر نخواهد داشت .


تعداد نظرات: ۱
م . ق . پ
14:08 - 1401/04/15

درود بر شما . تفکر طالبانی و دیگر هیچ

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا