شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35321
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: بیشترین گرفتاری‌ها را ما در فصل امتحانات داریم چراکه میلیون‌ها قرص روان‌گردان در همین فصل کشف می‌شود.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 9 تیر 1401 - 11:15

کشف میلیون‌ها قرص روان‌گردان در فصل امتحانات دانشگاه‌ها

به گزارش صدای استان، ارسطو ترکمان منش در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه پیام نور استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای در راستای مبارزه و مقابله با مواد مخدر انجام شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد سه هزار و ۸۰۰ شهید مبارزه با مواد مخدر و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کسانی که در این راه سلامتی خود را از دست داده‌اند افزود: مواد مخدر و روان‌گردان خسارت‌های فراوانی را در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، بهداشتی و فرهنگی وارد کرده است.

ترکمان منش گفت: متأسفانه مواد مخدر به یک تجارت نامشروع و غیرقانونی تبدیل شده است. سایت‌های سایبری و شبکه‌های ماهواره‌ای برای ترویج و تبلیغ و ایجاد باورهای غلط بویژه در بین جوانان و نوجوانان تلاش می‌کنند که این باور غلط را جا بیندازند که خیلی از مواد مخدری که امروز در جامعه هست اعتیادآور نیست.

آسیب‌های متعدد مواد مخدر

وی با اشاره به تبعات اجتماعی مواد مخدر گفت: این مواد باعث انواع بزه‌کاری‌ها، قتل‌ها، خشونت‌ها و سرقت‌هایی که انجام می‌گیرد می‌شود و همچنین طلاق و کودک‌آزاری را در بین خانواده‌ها افزایش می‌دهد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به تبعات سیاسی مواد مخدر گفت: کسانی که مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند در صدد هستند به واسطه ترویج انواع مواد مخدر اعتماد عمومی مردم را نسبت به نظام کاهش دهند و مردم را نسبت به حاکمیت بی‌اعتماد کنند.

وی گفت: از دیگر خسارت‌های مواد مخدر در حوزه بهداشت است چرا که مصرف این مواد باعث شده مصرف‌کنندگان از لحاظ روحی و روانی و جسمی بیمار شوند. شیوع بیماری‌های عفونی نظیر ایدز، هپاتیت و بیماری‌هایی که مرتبط با مصرف مواد مخدر هستند بویژه در افرادی که این مواد را به شیوه خطرناک مصرف می‌کنند که بعد از مدتی مصرف مخدر سنتی تبدیل به مصرف کنندگان صنعتی تبدیل می‌شوند شدت می‌گیرد.

ترکمان منش به حوزه فرهنگی پرداخت و اضافه کرد: دشمنان نظام در صدد هستند که از راه تهاجم فرهنگی و از طریق جنگ نرم، مواد مخدر (زلزله خاموش) تبلیغاتی در بین جوانان انجام می‌دهند که آنان را گرفتار و اسیر این مواد کنند.

وضعیت در دانشگاه‌های بوشهر خوب است

وی گفت: وضعیت دانشگاه‌های استان ما در مقایسه با استان‌های همجوار و سراسر کشور در موقعیت خوبی است و به این دلیل از مسئولین دانشگاه‌ها که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند در بحث پیشگیری و آگاه‌سازی تقدیر کرد.

ترکمان منش گفت: بیشترین گرفتاری‌ها را ما در فصل امتحانات داریم، چراکه میلیون‌ها قرص روان‌گردان در همین فصل کشف می‌شود. در همین زمان جمعی هستند که درصددند دانشجویان را اقناع کنند که با مصرف این مواد هم درک مطلبشان بیشتر می‌گردد و هم مدت زمان بیشتری برای مطالعه بیدار می‌مانند.

در ادامه این برنامه سه نفر از اساتید به موضوعات پیشگیری اولیه از اعتیاد، شناخت انواع مواد اعتیاد آور، علائم بالینی مواد مخدر پرداختند و در انتهای برنامه از کتاب اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر رونمایی شد.

در حاشیه این نشست نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد. با توجه به ضرورت پرداختن به آسیب‌های مواد مخدر برای جامعه شش وبینار دیگر با موضوعات اجتماعی، روانشناسی و حقوقی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان بوشهر برگزار شد.

همایش روز ملی مبارزه با مواد مخدر با همکاری انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی حقوق، روانشناسی، مهارت‌های زندگی و آسیب‌های اجتماعی دانشگاه پیام نور بوشهر و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان بوشهر برگزار شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا