سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35313
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: براساس ابلاغ دولت زمینه اشتغال ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر در این استان باید در سال جاری فراهم شود که با تاکید استاندار و برنامه ریزی انجام شده این سهمیه به ۳۴هزار نفر افزایش یافته است.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 9 تیر 1401 - 11:04

۳۴هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، علی باستین در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: براین اساس سهم هر دستگاه اجرایی در زمینه ایجاد فرصت شغلی و سهم هر شهرستان از سهمیه اشتغال پیش بینی شده برای این استان احصا و مشخص شده است.

وی بیان کرد: برای نخستین بار امسال معاونت هماهنگی امور اقتصادی با هدف پیشرفت و سرمایه‌گذاری و کمک به ایجاد اشتغال اقدام به تدوین برنامه در بخش‌های مختلف کرده است و براین اساس فعالیت و عملکرد ادارات حوزه اقتصادی استان بر مدار این برنامه مدون انجام و ارزیابی می‌شود.

باستین ادامه داد: تعیین جایگاه کنونی و ترسیم جایگاه هدف با توجه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و به کارگیری توان موجود و جهت دهی تسهیلات و منابع از عمده ترین سیاست‌گذاری‌های حوزه اقتصادی استان بوشهر است بدون شک این برنامه وسیع برای ارزیابی و سنجش میزان توفیق و عملکرد ادارات و بانک‌ها مسیر را هموارتر می‌کند.

وی اظهار کرد: تکمیل زنجیره‌های تولید و صنایع تبدیلی و تکمیلی و تلاش برای فعال سازی واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه صنعتی استان بوشهر از دیگر برنامه های توسعه این استان است و تلاش می‌شود حجم تولید نسبت به سال قبل افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: پرداخت ۶۴ میلیارد تومانی تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر در سال گذشته و ابلاغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به بانک‌ها در سال جاری، پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ تاکنون، تشکیل ۳۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۵۵۴ مصوبه و اجرای ۴۰۰ مصوبه آن در زمینه ۵۰۵ طرح ا زجمله گام‌های برداشته شده این استان در راستای رونق اقتصادی و اشتغال است.

۳۴هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد می‌شود

وی در باره فعالیت معاونت امور اقتصادی استاندار در حوزه تجارت خارجی افزود: اصلاح آیین نامه ورود کالاهای ته لنجی و تغییر روح حاکم بر این آیین نامه از امنیتی به اقتصادی از جمله گام‌های مهم این معاونت است که بزودی نهایی و ابلاغ می‌شود.

باستین، پیگیری واردات کالاهای اساسی و ضروری از طریق شناورهای سنتی با هدف کاهش اثر گذاری تحریم‌ها بر بازار داخلی و کمک به اجرای مردمی سازی یارانه‌ها را از جمله دیگر اقدام‌های مهم معاونت امور اقتصادی عنوان کرد و گفت: براین اساس با دستور استاندار لنج ها در سفرهای جدید مکلف شدند ۵۰ درصد از بار خود را به مواد غذایی و کالاهای اساسی اختصاص دهند.

وی یادآور شد: همچنین برای تقویت حوزه زیرساخت‌های تجارت خارجی در استان بوشهر پیگیری لازم برای نصب دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرک بندر دیر انجام شده و بزودی عملیاتی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: پیگیری ساماندهی و بهسازی بندر دیر تا پایان تابستان و اجرای طرح توسعه بهسازی و تجهیز بنادر تجاری این استان از جمله بنادر بوشهر، گناوه، دیلم، دیر، کنگان، عسلویه و ریگ و اسکله مسافری بوشهر و جزیره نگین با ۳۳۰ میلیارد تومان از جمله دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری است.

وی پی‌یری اصلاح محدوده مرزنشینان در استان بوشهر به منظور رونق کسب و کار و نگهداشت جمعیت در مناطق مرزی و گسترش عمق حوزه نفوذ از ۳۰ به ۷۰ کیلومتر، توسعه روابط دیپلماسی اقتصادی با کشورهای مختلف و همسایه از جمله قطر، احیا خط پروازی بوشهر به دبی پس از سه سال وقفه، گرفتن مجوز اختصصاص سوخت یارانه ای برای کشتی‌های گردشگری و پیگیری  برنامه‌های متنوع برای نقش آفرینی استان در اقتصاد جام جهانی فوتبال و اعزام هیات‌های تجاری از جمله برنامه های معاونت اقتصادی استانداری در سال جاری است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا