پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35300
تعداد نظرات: ۰
رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر:

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر گفت: با توجه به نیاز مصرفی قطر در روزهای برگزاری جام جهانی فوتبال، نشست‌های خوبی با فعالان اقتصادی این کشور برگزار شد که پیش بینی می‌شود در این ایام و در قالب قراردادهایی، صادرات از گمرکات بوشهر به این کشور همسایه دوچندان شود.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 8 تیر 1401 - 12:12

 خورشید گزدرازی روز سه‌شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: علاوه بر این تلاش می‌شود تا با تامین سوخت کشتی‌ها و فراهم کردن دیگر شرایط حمل و نقل مسافری دریایی نیز در این مسیر راه‌اندازی شود و بخشی از مسافران منطقه اوراسیا جذب شوند.

وی با اشاره به دستاوردهای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: با توجه به جایگاه بندر دیر در صادرات ایران به کشور قطر اقدامات ارزشمندی برای فراهم کردن زیر ساخت‌های گمرکی این شهرستان انجام شده و گمرک دیر به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می‌کند.

گزدرازی با اشاره به نصب دستگاه ایکس ری در گمرک دیر، گفت: با توجه به لزوم کنترل و بازرسی‌های دقیق کانتینرهای خروجی از کشور به مقصد بندر الرویس قطر، گمرک دیر به این دستگاه مجهز شد.

وی یادآور شد: این دستگاه تا حد زیادی امنیت صادرات را افزایش می‌دهد و با وجود این دستگاه دیگر نیازی به ماندن و جابجایی صادرات در بندر الویس قطر نیست و این مهم از کاهش کیفیت و فاسد شدن کالاهای فسادپذیر جلوگیری می‌کند.

پیش بینی می‌شود همزمان با برگزاری جام جهانی، صادرات بوشهر به قطر دوچندان شود

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه می‌تواند هم ظرفیت‌های اقتصادی بخش خصوصی استان در تولید و صادرات و هم مطالبه‌های فعالان این بخش  را به آنها منتقل کند که در این راستا ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس، دولت و بویژه استاندار و دستگاه قضایی برقرار شده است.

گزدرازی با بیان اینکه خدمات بازرگانی بخش عظیمی از اشتغال بوشهر را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد:  از این رو این بخش در راس مطالبه بهبود فضای کسب و کار در استان قرار دارد.

وی گفت: تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کارخانجات فعالان بخش خصوصی به دلیل  تغییرات نرخ دلار و حقوق گمرکی همیشه با چالش مواجه هستند و حجم زیادی از مطالبه‌های مربوط به بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص می‌دهند.

گزدرازی افزود: مساله بخش نامه‌های خلق‌الساعه مشکل بزرگ دیگری است که بخش خصوصی با آن روبرو است، به عنوان نمونه در حالی که سال گذشته ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی از پرداخت حق ورودی گمرک معاف بودند اما امسال واحدها ملزم به پرداخت این حق شده‌اند که تلاش می‌کنیم کالاهایی که سال گذشته ثبت شفارش شده و در گمرک وجود دارد با همان معافیت سال گذشته ترخیص شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر ادامه داد: همکاری نکردن بانک‌های استان بوشهر درسطح لایه‌های زیرین برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید از دیگر چالش‌هایی است که این استان با آن مواجه است و با وجود رتبه‌ بالای این استان در سرمایه‌گذاری در بانک‌ها هم در پرداخت تسهیلات وضعیت نامطلوبی دارد.

وی گفت: این مساله در نشست‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد و مورد تاکید استاندار بوشهر نیز قرار گرفت.

گزدرازی گفت: سال گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ۳۱ جلسه برگزار کرد که ۱۳۹ مصوبه داشت و امسال نیز تا کنون برای بررسی و پیگیری مطالبه‌های بخش خصوص چهاربار تشکیل جلسه داده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر ادامه داد: میزهای اختصاصی گوجه، خرما و آبزیان بوشهر به اتاق بازرگانی واگذار شده است که تا کنون با همکاری  دستگاه‌های مربوطه اقدام به برگزاری نمایشگاه‌هایی با حضور فعالان اقتصادی خارجی کرده است.

وی اعلام کرد: جشنواره خرما امسال اواخر آذر یا ابتدای دی ماه برگزار می‌شود تا با رویداد جام جهانی همزمان نباشد و بتوانیم بیشترین استفاده را از ظرفیت این نمایشگاه ببریم.

گزدرازی یادآور شد: اتاق بازرگانی استان بوشهر با توجه به مسئولیت اجتماعی خود در ساخت مدرسه و کمک به نیازمندان در حوادث کشور مانند سیل و زلزله پیشگام بوده است و در روزهای شیوع کرونا شاهد همکاری بی سابقه اعضای اتاق برای تامین نیازهای بیمارستانی و درمانی استان بودیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا