سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35293
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل صمت استان بوشهر خبر داد؛

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پیش‌بینی صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری به قطر تا سه سال آینده از این استان خبر داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 8 تیر 1401 - 11:55

مهدی صفوی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: صادرات کل کشور به قطر ۹۰ میلیون دلار است که از طریق استان بوشهر این میزان محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار به این میزان اضافه شود و در سه سال آینده به ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بنادر استان بوشهر برای صادرات به‌ویژه صادرات مواد معدنی باید توسعه یابد.

وی بیان کرد: طی سه‌ماهه نخست امسال صدور جوازهای تأسیس صنعتی در استان بوشهر در خصوص سرمایه‌گذاری حدود ۴۱ درصد و در زمینه اشتغال ۶ درصد رشد داشته است.

صفوی اضافه کرد: ۷۴۵ درصد رشد در سرمایه‌گذاری و ۵۲ درصد رشد در زمینه اشتغال واحدهای به بهره‌برداری رسیده در استان بوشهر داشته‌ایم.

فروش سیمان در بوشهر بیشتر از ۵۰ هزارتومان ممنوع

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه ۳۰ هزارتومان، با فرض ۱۰ هزارتومان هزینه توزیع، پنج هزارتومان سود خرده فروش و ۱۰ درصد نوسان هر بسته سیمان باید ۵۰هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

پیش بینی می‌شود همزمان با برگزاری جام جهانی، صادرات بوشهر به قطر دوچندان شود

 

مهدی صفوی در نشست مدیران دستگاه‌های هم خانواده صمت استان بوشهر با خبرنگاران اظهار کرد: اولویت دولت سیزدهم شفاف‌سازی در تولید، توزیع و عرضه است؛ در این راستا سامانه‌های متعددی را در نظر گرفته است تا مراحل مختلف رصد شود.

وی اضافه کرد: از دیگری رویکردهای سازمان صمت استان بوشهر، احیا و بازسازی واحدهای صنعتی راکد، تامین مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای صنعتی و تامین نقدینگی برای تدام و ایجاد فعالیت‌های صنعتی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای راکد از دیگر فعالیت‌های اداره صمت استان بوشهر است افزود: ۸۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان بوشهر وجود دارد که انتظار است ۵۰ واحد به چرخه تولید در سال جاری برگردند.

صفوی افزود: در صورت برگشت این واحدها به تولید موجب احیا ۳۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی صنایع از دیگر مأموریت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت است گفت: در سال جاری پنج واحد از واحدهای صنعتی نوسازی می‌شود و به بازسازی آن‌ها کمک می‌کنیم که موجب برگشت سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۳۰ نفر می‌شود.

۸۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان بوشهر وجود دارد

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۴۵ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۹۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۶۰۰ نفر  در استان بوشهر صادر شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود ۴۵ پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان و اشتغال ۸۰۰ نفر صادر شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون حدود ۸۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان وجود دارد که امسال تلاش می‌شود ۵۰ مورد از آنها به چرخه تولید بازگردند. در صورت برگشت این صنایع به چرخه تولید حدود ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احیا و زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

صفوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ واحد صنعتی در استان بوشهر نوسازی و بازسازی شوند. این مهم نیازمند سرمایه‌ ۲۰۰میلیارد تومانی است که البته اشتغال ۳۰ نفر را هم به دنبال دارد.

وی درخصوص کمبود و گرانی سیمان در استان بوشهر اظهار کرد: احتمال قطعی برق باعث سوء استفاده برخی افراد شده بود اما اکنون وضعیت به حالت عادی بازگشته است.  در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه ۳۰ هزارتومان، با فرض ۱۰ هزارتومان هزینه توزیع، پنج هزارتومان سود خرده فروش و ۱۰ درصد نوسان هر بسته سیمان باید ۵۰هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا