جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35252
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در جلسه شورای اداری:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر خواستار تعامل بیشتر ادارات تابعه با فرمانداران، بخشداران و دهیاران سطح استان برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی شد و ادامه داد: متاسفانه هنوز شاهد هستیم که در برخی از شهرستانها مراکز مشاوره کارآفرینی فعال وجود ندارد که نیازمند پیگیری جدی است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 6 تیر 1401 - 12:54

تأسیس و تشکیل تعاونی‌های با کیفیت با اولویت نوع جدید و دانش بنیان در استان/ لزوم کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ضریب ایمنی در کارگاه های پر خطر با نظارت بیشتر بازرسین کار

 

مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر، در جلسه شورای اداری اداره کل که با حضور معاونین، روسای ستادی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه کارآفرینی و اشتغال انتظار ویژه ای از روسای ادارات و کارشناسان این حوزه در سطح استان داریم.
وی بر ضرورت توجه به شعار سال و تولید و اشتغال‌آفرینی تاکید کرد و افزود: راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان و همچنین خرد و کلان و توجه به تعاونی های نوع جدید باید در اولویت باشد و این مهم باید در جلسات کارگروه اشتغال مورد پیگیری ویژه ای قرار بگیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر خواستار تعامل بیشتر ادارات تابعه با فرمانداران، بخشداران و دهیاران سطح استان برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی شد و ادامه داد: متاسفانه هنوز شاهد هستیم که در برخی از شهرستانها مراکز مشاوره کارآفرینی فعال وجود ندارد که نیازمند پیگیری جدی است.

عکس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر با بیان اینکه می بایست جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید به بهترین نحو انجام شود، گفت: این حوزه می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد زیرا مستقیما در زندگی مردم، کارگران و کارفرمایان تأثیر می‌گذارد.
این مقام مسئول ادامه داد: توجه به کاهش آسیب های اجتماعی، اجرای برنامه های فرهنگی، توانمندسازی و آموزش کارگران و کارفرمایان و غیره باید بیش از پیش پیگیری شود. حوزه اجتماعی می‌تواند در بحث رفع فقر مطلق با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط نقش بسزایی ایفا کند.
کشاورزی اظهار کرد: در حوزه بازرسی کار باید تلاشمان این باشد که کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ضریب ایمنی به ویژه در کارگاه‌های پر خطر در دستور کار قرارگیرد.

عکس

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر گفت: در بخش حمایت از مشاغل نیز باید بدنبال پیشگیری باشیم و نباید بگذاریم که واحدی دچار مشکل شود و بعد به دنبال درمان آن برویم، درواقع اقدامات باید قبل از ایجاد مشکل و بحران در واحدها پررنگ تر باشد زیرا صیانت از نیروی کار از وظایف ماست.
کشاورزی با اشاره به اینکه در مراجع حل اختلاف و هیئت های تشخیص ضمن تقدیر از زحمات عوامل این حوزه، انتظار داریم صدور آرا قانون مند باشد و هیچگونه تبعیضی در این حوزه قابل پذیرش نیست،
وی خاطرنشان کرد: نباید صدمه جبران ناپذیری به واحدها وارد کرده و قطعا نباید آسیبی از سوی ما به بنگاه‌ها وارد شود، در این بحث باید بیش از پیش دقت شود.
کشاورزی با اعلام اینکه تشکل‌ها از شرکای اجتماعی اداره کل محسوب می شوند، بیان کرد: تعامل ویژه با آنان می تواند اثرات خوبی را در پی داشته باشد و راهبری این حوزه مستلزم اهتمام و علاقه بیشتر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر تصریح کرد: راهبری تأسیس و تشکیل تعاونی‌های با کیفیت با اولویت نوع جدید و دانش بنیان باید در دستور کار ویژه شهرستان‌ها باشد و توسط معاونت تعاون باید این موضوع پیگیری شود.
کشاورزی اظهار داشت: نظارت درست بر تعاونی‌ها، حمایت از تعاونی‌های فعال، تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد و غیرفعال در اولویت قرار گیرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا