شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 35182
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : شهردار بندر بوشهر گفت: راه‌اندازی بازار ماهی و میگو در اولویت‌های شهرداری بندر بوشهر قرار گرفته، که در این راستا تمام ظرفیت‌های شهرستان بکارگیری شده است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 24 خرداد 1401 - 10:33

راه‌اندازی بازار ماهی و میگو در اولویت‌های شهرداری بندر بوشهر قرار گرفت

به گزارش صدای استانه نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسین حیدری در نشست ساماندهی بازار ماهی و میگو در بوشهر بیان کرد: راه‌اندازی بازار ماهی و میگو در بوشهر سال‌هاست که مغفول مانده چراکه در این مسیر اختلاف نظر‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: در شهر بوشهر چندین مکان عرضه ماهی و میگو وجود دارد که این روند مشکلاتی را در سطح شهر ایجاد کرده است.

شهردار بوشهر ادامه داد: نازیبایی محیط شهری، تهدید سلامت مردم و ورود جانوران موزی در اثر فعالیت پراکنده مراکز عرضه آبزیان اعتراض شدید مردم و مطالبه گران اجتماعی را به دنبال داشته است که درخواست آن‌ها بسیار به جا و منطقی است.

وی افزود: با توجه به این وضعیت، ساماندهی بازار ماهی و میگو در شورای اسلامی شهر و شهرداری بندر بوشهر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

حیدری تاکید کرد: راه‌اندازی چنین مرکزی باید در کنار دریا باشد و علاوه بر داشتن پارکینگ، شرایط موردنیاز برای دفع آب‌های سطحی در آن نیز فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی بازار ماهی و میگو برخی حتی حاضر به جابجایی از مکان فعالیت خود نیستند که در چنین شرایطی تصمیم براین شد با خرد جمعی مکان مناسبی برای بازار ماهی و میگو در بوشهر در نظر گرفته شود.

شهردار بوشهر اظهار کرد: در بازدید میدانی و با کار کارشناسی مکان مناسب برای ساخت بازار ماهی و میگو انتخاب خواهد شد.

مدیر شیلات شهرستان بوشهر نیز گفت: حیات و پویایی شهر بوشهر به فعالیت مراکز عرضه ماهی و میگو است که در این راستا باید نسبت  به ساخت مرکزی در خور مردم این شهر اقدام شود.

حسن احمدی افزود: مکان ساخت این مرکز عرضه باید کنار دریا باشد تا بتوان استاندارد‌های موردنیاز بازار ماهی و میگو را به‌خوبی تامین کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری بوشهر هم گفت: باید اجماع و نگاه همدلانه لازم صورت گیرد تا به جای تلاش، اقدام عملی برای راه‌اندازی بازار ماهی و میگو صورت گیرد.

مسعود شیرافکن افزود: برای ساخت بازار عرضه ماهی و میگو و میدان‌های عرضه میوه و تره بار باید حداکثر تا پایان تیرماه تصمیم‌های نهایی برای این ۲ مرکز گرفته شود.

وی اظهار کرد: در ارتباط با ساخت بازار ماهی و میگو، سلامت مردم خط قرمز است که در این موضوع رعایت بهداشت باید در اولویت جدی عرضه کنندگان محصولات آبزی باشد.

معاون فرماندار بوشهر عنوان کرد: راه اندازی بازار ماهی و میگو باید مدرن، زیبا، گردشگرپذیر و سلامت محور باشد تا رضایت شهروندان و عرضه کنندگان را به صورت تمام و کمال فراهم کنند.

وی تاکید کرد: فرمانداری بوشهر تمام قد از طرح‌های شهرداری بندر بوشهر برای احداث بازار ماهی و میگو و همچنین میادین میوه و تره بار حمایت خواهد کرد و در این مسیر وجود کوچک‌ترین معارض برای شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته وی، چهارشنبه پایان مهلت تحویل پیشنهادهای سرمایه گذاران میدان میوه و تره بار است که باید تدابیر لازم برای جلب نظر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت بوشهر نیز گفت: ساخت بازار عرضه ماهی و میگو یک ضرورت برای شهر است که باید هر چه زودتر محقق شود.

حمیده خاتون هلال بحر افزود: بازار حراج شیلات مکان مناسبی برای راه اندازی بازار ماهی و میگو است که می‌توان پس رفع کمبود‌ها به استفاده از آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: همچنین نیاز است بانک اطلاعاتی مناسبی از عرضه کنندگان ماهی و میگو در بوشهر انجام شود چراکه این مهم پیش نیازی برای ساماندهی بازار ماهی و میگو است.

عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت بوشهر عنوان کرد: عرضه کنندگان ماهی و  میگو در جمعه بازار بوشهر نیز موارد بهداشتی لازم را رعایت نمی‌کنند که انتظار می‌رود این مشکل نیز بزودی ساماندهی شود.

در این نشست کارشناسان مربوط راهکار‌های و پشنهاد‌های خود را برای ساخت بازار ماهی و میگو ارائه کردند.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا