سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34491
تعداد نظرات: ۰
تاریخ انتشار: سه شنبه ، 16 فروردین 1401 - 12:04

مبحث و گفتمان گام دوم انقلاب از نگاه رهبری خیلی زود  در جامعه شاخصی برای مسولان گردید تا هرکسی به هر طریقی از این نردبان جدید بالا رود و جالبتر اینکه جوانانی که منظور رهبری بودند و پیشگام در اجرای منویات و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را سکوی برای ارتقا نمودند و مثل همیشه آنچه هدر رفت پتانسیل عظیم جوانان انقلابی بود که همچنان در شطرنج زیاده خواهی فرصت طلبان ,مهره ای موقتی بشمار میروند که محکوم به کیش و مات هستند.
مرزبندی  و تعریف مصداقی جدید  انقلابی و انقلابی تر  در بوشهر حکایت عجیبی است.
گزافه گویی نمیکنم که عده ای از چپ و راست و سنتی و لیبرال و …یا همان مسولان رنگارنگ  رنگین کمانی که   بنابه جهات جغرافیایی به سمت باد غش کردند و نهایتا بر باد دادند هر چه در بادیه بود   و چرخ زندگی مردم استان را پنچر و تمام رشته هایشان را پنبه و بر باد فنا دادند
که خود حدیث مفصل است و مصیبتی است عظما.
روی سخنم با مرز بندی جدید است که عده ای از کلمه مقدس انقلابی به طریق ناروا سابق سواستفاده میکنند و متاسفانه بر اسب مراد در مسیر باد ترک نازی میکنند.
پس از گذشت چندین ماه از انتصاب استاندار بوشهر ؛ فرمانده میدان رزم دیروز و فرمانده میدان عملیات اجرایی امروز میگذرد.
قطعا شاخصه اصلی و خط کش و معیار برای انتخاب ایشان احراز شرایط انقلابی بودن است که ایشان مصداق یک مدیر انقلابی واقعی با تمامی خصیصه های مد نظر حاکمیت و ریس جمهور و انقلابیون است.
آنطرف زمین بازی سیاست نیز ۴ نماینده  انقلابی در مجلس شورای اسلامی داریم که با دیدگاه انقلابی وارد میدان شدند و شعار انقلابی سر دادند و خود را مکلف به تحقق آرمان‌های انقلاب و  همگام با شعاءر انقلاب بر کرسی سبز مجلس جلوس نمودند.
شاید در این چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب به ندرت اینگونه  صدای واحدی از تمامی ارکان کشور به گوش رسیده باشد که جامعه را امیدوار به بهبود شرایط  نموده و تقریبا از صدر تا ذیل کشور نیز بر آن تاکید موکد دارند اینکه نظام انقلابی؛ مسول انقلابی؛ مردم انقلابی؛
لذا هیچکس بر اصل و کلیات موضوع ابهام و ایرادی ندارد اما آنچه در حال رخ دادن است و بطور ملموس در سطوح مختلف مدیران به وضوح  دیده میشود نگران کننده است. چنانچه تعریفی مشخص از مدیران انقلابی بطور شفاف با ذکر عناوین انجام نپذیرد این امکان وجود دارد که عنان از اختیار خارج و به دست دشمنان بیفتد و با هرچه انقلابی و انقلاب دوست هست همان کنند که بر سر  چپ و راست ,اصول گرا و اصلاح طلب و لیبرال ,ملی مذهبی و…
کردند که هیچکسی نه دوست دارد و نه اساسا میتواند خود را در قالب احزاب و گروه های سیاسی قرار دهد که دلیل اثباتی این ادعا آنست اکنون
به طور واضح هیچ مدیر یا مسول اصلاح طلب یا اصول گرا یا چپ و راست در کشور وجود ندارد و هرکسی آب و رنگ عوض کرده و در خمره رنگ ریزی در مسیر باد موافق در حال ایجاد شباهت بیشتر به فرد انقلابی اصیل است.
مخلص کلام اینکه نوع خطرناکی از این تفکیک به  انقلابی و انقلابی تر  مشهود است. به طور قطع استاندار بوشهر یک انقلابی کارآزموده و قدیمی است که جای هیچ شبهه وجود ندارد. نمایندگان نیز با شعار انقلاب  و پیشینه انقلابی مردم را به سوی صندوق رای هدایت کردند و بدون شک در مجلس انقلابی الزاما باید به تمام معنا انقلابی بود.
آنچه از استان بوشهر شنیده میشود نوعی اختلاف سلیقه نمایندگان انقلابی در مجلس انقلابی  با استاندار  انقلابی در دولت انقلابی است.
خط و نشان کشیدن و به صراحت سخن گفتن تا سکوت خسته کننده بعضی نمایندگان و تهدید به افشا دخالت در عزل و نصب مدیران و معرفی اشخاصی جهت تصدی مناصب از طرف استاندار محترم و بی توجهی مسولان بالادستی و وزیران به پیشنهادات نماینده دولت نشانگر نوعی اختلاف در تعریف و درجه بندی مسولان انقلابی است و گزنه چه دلیلی دارد پس از اینهمه فریاد از تریبون حاکمیت و دولت و تأکید بر انقلابی گری و انقلابی کار کردن و انقلابی اندیشیدن در جهت منافع انقلاب و مردم با تعجب نتیجه غیر از آن باشد؟
اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان بوشهر مثل دوره های چپ و راست علیرغم برخی اختلافات  نهایتا برای منافع استان با استاندار تعاملات بیشتری داشتند قطعا اینگونه مکاتبات نماینده اجرایی دولت و پیشنهادات ایشان نادیده گرفته نمیشد.
بطور قطع  وزیران یا دیگر مسولان کشوری این اختلاف سلیقه را رصد کرده و کاملا بر این چندصدایی اشراف دارند که به خود اجازه میدهند برای تصدی مدیر عامل صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی  بدون مشورت با نمایندگان و استاندار بوشهر از اشخاص غیر بومی استفاده کنند و اصولا منافع مردم انقلابی بوشهر نیز فدای این نوع اختلافات داخلی و بازی های سیاسی شده است و این رفتار منفعلانه جایگاه نمایندگان را نیز ضعیف خواهد نمود.
کلام آخر اینکه شما حق ندارید با اعمال سلیقه و اختلاف سلیقه   منافع مردم استان را به چالش بکشید.
اگر شما انقلابی هستید به گواه تاریخ مردم از شما انقلابی تر هستند.
اکنون نیز فراموش نکنید که مردم انقلاب کردند مردم از انقلاب دفاع کردند و مردم نیز از انقلابشان تا پای جان محافظت خواهند نمود.
رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بهترین گواه برای مسولانی است که فرزند این انقلاب هستند و خون فرزندان شأن به پای این انقلاب و آرمانهای انقلاب بر زمین ریخت تا هیچکس انقلابی تر از دیگران نباشد.
شما  نمایندگان  مردم مطابق قانون و شرع تکلیف دارید در جهت رفع مشکلات مردم و تحقق حقوق آنها قدم بردارید. چنانچه به هر علتی در این مسیر با سکوت خود موجب تضییع حقوق هر شخص شوید در پیشگاه خداوند و قانون پاسخگو خواهید بود بنابراین شما خادمینی  هستید که با این سکوت و گاها بی تفاوتی و حتی عدم پیگیری مکتوبه  پیشنهادی استانداری به وزارتخانه؛ رابطه خادم و مخدوم را نیز مخدوش کرده آید. که اکنون مدیون و بدهکار مردم هستید.
چنانچه مدیران غیر بومی اینگونه صاحب منصب شوند و در استان جولان دهند چندان دور از انتظار نیست که مردم  برای دوره آینده نمایندگی مجلس نیز از گزینه های غیر بومی استفاده کنند چون حداقل توجیه منطقی اینست که اگر در استان بوشهر یک نفر در اندازه  مدیر عامل  پتروشیمی وجود ندارد قطعا کسی هم برای کسوت نمایندگی مجلس و قوه مقننه وجود نخواهد داشت.
لطفا از گذشته درست بگیرید و از خودبرتربینی پرهیز کنید که اگر دامنه این اقدامات گسترده شود کلمه مقدس  (مسول انقلابی) نیز دچار همان تزلزلی میشود که اصولگرا و راست و اصلاح طلب و……شد.  با ادامه این روند قهقرایی ناخواسته در زمین دشمن بازی خواهید کرد که نهایت و غایت آنان در طول چهل و اندی سال اینست که یک نفر را بتوانند از انقلاب جدا کنند که به لطف خدا  حوزه پاک و منزه و آرمانی  (انقلاب ) گسترده و وسیعتر  شده که نشانگر درایت مردم انقلابی است.  شما که فرزندان انقلاب هستید الزاما برای تحقق شعارهای انقلابی با تعامل و ارایه راهکارهای عملی با  فرمانده انقلابی میدان جناب محمدی زاده استاندار بوشهر از اینگونه عزل و نصب های غیر کارشناسانه جلوگیری نموده و برای حفظ ارزشهای انقلاب و رفع مشکلات مردم با اتحاد و همدلی و تلاش مضاعف جهت مرتفع نمودن اختلافات موجود و نهایتا نتیجه مطلوب با شنیدن صدای واحد و تصمیم واحد همچنان امید را در جامعه افزون نمایید.در این اوضاع مشقت بار و سختی که بر سفره ملت حاکم است مردم از فرزندان انقلاب جز وحدت و انسجام و اتحاد انتظار دیگری ندارند.
ناصرصالحی.وکیل دادگستری

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا