شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34448
تعداد نظرات: ۰

رئیس پلیس فتا بوشهر از پیامی جعلی جدیدی که در قالب سامانه ثنا برای کاربران ارسال شده است، خبرداد.

تاریخ انتشار: جمعه ، 27 اسفند 1400 - 20:18

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی قاسمی بیان داشت: در چند روز اخیر،پیامی جعلی با سرشماره های شخصی متفاوت اما با یک محتوای مشترک شامل” (مامور ارسال پیام قوه قضاییه) شکواییه علیه شما(adlran.asia)” بصورت گسترده در استان بوشهر و چند استان دیگر برای کاربران به دو صورت پیام کوتاه یا پیام در شبکه های اجتماعی ارسال شده که حاوی لینک می باشد.
وی اعلام داشت: کلاهبرداران با طراحی اینگونه پیام های دلهره آور ،مردم را به بازکردن لینک جانمایی شده در پیام، ترغیب کرده و سپس به یک درگاه جعلی پرداخت برای مشاهده متن شکوائیه غیرواقعی هدایت و در ادامه ضمن سرقت اطلاعات کاربران،موجودی حساب آنها را بسرقت می برند.

این مقام انتظامی افزود: مردم عزیز استان توجه داشته باشند که:۱.پیامی از طرف قوه قضاییه با سرشماره شخصی ارسال نمی شود. ۲.پیامک هایی دارای لینک،جعلی و با هدف کلاهبرداری می باشند. ۳. هر گونه پیامک از طرف قوه قضاییه،با سرشماره adliran ارسال میشود.
سرهنگ قاسمی در خاتمه با اعلام اینکه،شناسایی و دستگیری مجرم یا مجرمین سایبری تولید کننده این پیامک در اولویت اقدامات پلیس قرار دارد ،تاکید داشت: هم استانیهای گرانقدر،صرف دریافت پیامک،نگران نباشند و نیاز به مراجعه به پلیس یا مراجع قضایی جهت پیگیری نیست و توصیه می گردد به متن پیامک توجهی نکرده ، از بازکردن لینک جانمایی شده در آن و پرداخت هر گونه وجهی،جدا خودداری فرمایند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا