چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34411
تعداد نظرات: ۰
رئیس شورای شهر بوشهر در پاسخ به صدای استان؛

جعفر پورکبگانی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برای تصویب بودجه سال آینده شهرداری، چندین روز فقط سه ساعت در شبانه‌روز خواب داشتم و هفته قبل ناچار شدم در خانه بستری شوم و در جریان برنامه‌های هفته بوشهر نبوده‌ام.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 24 اسفند 1400 - 11:43

وحید امیر –  به گزارش صدای استان ؛ وی بابیان اینکه مخالف موسیقی مطابق شرع نیستم، ادامه داد: تصمیمات روز بوشهر با هماهنگی کمیسیون فرهنگی شورا بوده که من عضو آن نیستم و در صحن شورا هم بحثی درباره موسیقی محلی نبوده که من بخواهم اظهارنظری کنم.

پورکبگانی با اشاره به اینکه شهر بوشهر حال و هوای نوروزی ندارد و شهرداری در این خصوص تعلل کرده گفت: این انتقاد وارد است و ما هم به شهردار بوشهر انتقاد کرده‌ایم.

بودجه ۱۵۰۰ میلیاردی شهرداری در سال آینده

پورکبگانی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده شهرداری بوشهر ۹۷۰ میلیارد تومان است گفت: با توجه به پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و همچنین توافق اولیه با نیروگاه اتمی برای خرید زمین تحت اختیارشان در خیابان سنگی (یگان ویژه سابق) رقم بودجه شهرداری به ۱,۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، این در حالی است که بودجه سال جاری شهرداری مرکز استان ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شهر بدون متکدی می‌شویم

وی یکی دیگر از محورهای بودجه در سال آینده را توجه به حوزه اجتماعی از جمله توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: بسیار خوش‌بین هستیم با برنامه‌هایی که در نظر داریم، پایان سال آینده اعلام کنیم شهر بدون متکدی هستیم.

پورکبگانی یکی دیگر از پروژه‌های شاخص سال آینده را اجرای تقاطع غیر همسطح در میدان غدیر دانست و گفت: به‌زودی مطالعات آن آغاز می‌شود. همچنین تقاطع غیره مسطح سردار سلیمانی (باغ زهرا) تا مهر آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

تنها شهر کشور با ۱۲ قبرستان محلی

رئیس شورای شهر بوشهر در پاسخ به سؤالی درباره ایجاد قبرستان‌های محلی که باعث مشکلات ترافیکی در روزهای پنجشنبه و نارضایتی مردم شده، گفت: متأسفانه تنها شهر کشور هستیم که ۱۲ قبرستان محلی داریم، درحالی‌که آرامستان جدید شهر نسبت به روزهای ابتدای کارش شرایط بهتری پیدا کرده و سال آینده هم شاهد تحولات بیشتری در فضای سبز، تأمین آب و استقرار دفاتر سازمان‌های مربوطه نظیر پزشکی قانونی و جاده دسترسی‌اش هستیم.

۶ ماه دیگر صراحتاً نمره شهردار را اعلام می‌کنم

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به عملکرد شهردار چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: ۶ ماه از شروع به کار شهردار می‌گذرد و زمان برای دادن نمره کم است، اما قول می‌دهم ۶ ماه دیگر بدون رودربایستی و شفاف نمره شهردار را می‌گویم.

هیچ بودجه ای برای شاهین پیش بینی نشده بود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدای استان مبنی بر اینکه در ایام انتخابات شورای شهر وعده توجه به تیم شاهین دادید ولی محقق نشد؟ بیان کرد: در انتخابات به هواداران شاهین گفتم اگر کاری از دستم بر بیاید برای این تیم دریغ نمی کنم، ولی وقتی مسئولان قبل هیچ اعتباری برای شاهین در بودجه پیش بینی نکرده اند و شهرداری هم می گوید از نظر مالی و قانونی امکان تیمداری ندارد، چگونه می توان برای خوشایند برخی، تخلف کرد؟

پورکبگانی افزود: با همه مشکلات، تیم شاهین را رها نکرده و تدارکات تیم از سوی شهرداری تامین شده، ولی وظیفه ما تیمداری نیست، بلکه توجه به ورزش است که همه رشته ها در این خصوص از ما انتظار دارند.

ماجرای برخورد با سگ های خانگی و پوشیدن لباس پاکبانی

رییس شورای شهر بوشهر درپاسخ به سوال خبرنگار صدای استان پیرامون اظهارات چند ماه پیش وی که وعده جلوگیری از حضور سگ های خانگی در معابر و پارک ها را داده بود و انتقادات زیادی در پی داشت، گفت: حرفی که من زدم مبنای قانونی داشت. اگر کسی دوست دارد در خانه ببر و پلنگ هم نگهداری کند به کسی ارتباطی ندارد، ولی وقتی این حیوانات را وارد پارک کند که مانع آسایش مردم شود، وظیفه ماست که جلوگیری کنیم. امسال فرصت نشد، ولی از شهرداری خواسته ایم برای سال آینده در پارک ها بنرهایی مبنی بر ممنوع بودن حضور حیوانات خانگی نصب شود.

پورکبگانی همچنین درباره پوشیدن لباس پاکبانی در مراسم معارفه شهردار و سخنانش مبنی بر استفاده از این لباس در برنامه های دیگر که البته اجرا نشد هم اظهار داشت: پوشیدن لباس در آن مراسم اقدامی نمادین برای توجه به این قشر بود که من هم افتخار دارم قبل از ورودم به مسئولیت دولتی، کارگر بودم و الان هم در زمین کشاورزی ام در چاهکوتاه کارگری می کنم. البته فقط پوشیدن لباس پاکبانی که من یک نمونه آن را در اتاقم دارم کفایت نمی کند، بلکه اصل موضوع توجه به این قشر کارگری است که شهرداری موظف شده سال آینده هر سه ماه یکبار برای آنها بسته معیشتی پیش بینی کند و در سه نقطه شهر هم دوش هایی برای استحمام شان پس از پایان کار ایجاد کند. البته در پرداخت حقوق ها هم کارگران اولویت بوده و من حق الجلسه همکاران شورا را امضا نمی کنم و پرداخت نمی شود مگر آنکه مطمئن شویم حقوق همه کارگران پرداخت شده است.

برنامه‌ای برای انتخابات مجلس ندارم

وی در جواب سوال یکی از خبرنگاران که پرسید گفته شده انتخاب شهردار ضعیف برای بوشهر بابت این بوده که در انتخابات مجلس آینده رقیبی برای شما نباشد؟ افزود: برنامه‌ای و تمایلی برای انتخابات مجلس ندارم.

پورکبگانی افزود: حسین حیدری به‌عنوان شهردار و حتی برادر و نزدیکانم هم اگر در کار خود دنبال فعالیت انتخاباتی باشند خوشایند بنده نیست و از آنجا که صریح هستم تذکر می‌دهم و اگر وجود داشته باشد جلوگیری می‌کنم، در اینجا قول شرف می‌دهم که فعالیت ما با دیدگاه انتخاباتی نیست.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا