چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34185
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فعالیت سامانه بارشی از بامداد امروز در استان بوشهر آغاز شده و تا فردا فعالیت آن ادامه خواهد داشت.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 2 اسفند 1400 - 11:30

سامانه بارشی در استان بوشهر فعال شد/ تداوم بارندگی تا فردا

به گزارش صدای استان ؛ پیام مساعدی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با فعالیت سامانه بارشی در استان، در ساعاتی از وقت امروز و فردا دوشنبه، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد در برخی از نقاط استان مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت امروز به تدریج سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و سواحل استان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن، دریا تا روز سه شنبه عمدتاً در مناطق مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین طی این مدت احتمال نفوذ گردوخاک از سایر مناطق همجوار به استان دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: آسمان استان طی ساعات آینده نیمه ابری تا ابری در برخی از ساعات وزش باد و به صورت پراکنده بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و از فردا کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۴ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و از امشب به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و در هنگام وزش تندباد گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب در همه مناطق ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا