سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34139
تعداد نظرات: ۰
بی اثر کردن تحریم ها به طرح های مهندسی رسید

معاون فنی و زیر بنایی پارس جنوبی از تخلیه و انتقال محموله ۱۰۰۰ تنی راکتور پتروشیمی بوشهر از بندر منطقه ویژه پارس خبر داد.

تاریخ انتشار: جمعه ، 29 بهمن 1400 - 20:45

شکیبایی با بیان این مطلب که  امروز ما می توانیم با افتخار اعلام کنیم هیچ کار غیر ممکنی در پارس جنوبی بر روی زمین نخواهد ماند ، اظهار داشت : با اقدامی نوآورانه و در یک تصمیم هوشمندانه  و به کمک متخصصان و مهندسان جوان داخلی ، بزرگترین محموله پالایشگاهی در بندر پارس جنوبی تخلیه و بارگیری شد؛ که این عملیات در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

 

پس از ورود محموله بزرگ راکتور پتروشیمی بوشهر و ایجاد تردیدهایی در مورد عدم امکان انتقال آن توسط متخصصان داخلی ، با دستور اسدی مدیرعامل پارس جنوبی تیمی تخصصی به سرپرستی محسن شکیبایی ، معاون فنی و زیر بنایی پارس جنوبی تشکیل و با اقدامی تخصصی با رعایت تمامی نکات ایمنی و دریایی و همچنین با لحاظ حساسیت های ویژه جهت نرسیدن آسیب به زیر ساخت های بندر پارس که از نقاط حساس و مهم منطقه می باشد حدود ساعت ١۴ امروز جمعه ١۴٠٠/١١/٢٩ عملیات بارگیری با توجه به شرایط دریای نسبتا نا پایدار آغاز و در یک زمان ۳ ساعته این عملیات با موفیقت به اتمام رسید و رکورد انتقال و بارگیری محموله با استفاده از توان ، تخصص و تجهیزات داخلی شکسته شد و برگ زرینی دیگر در حوزه اقتصاد مقاومتی و خودکفایی فنی به عملکرد منطقه ویژه پارس افزوده شد.

شکیبایی یادآور شد ؛ این دو محموله هر کدام با وزنی بیش از  ۱۰۰۰ تن و  ۲۰۰۰ تن در اسکله شماره ۵ بندر پارس جنوبی با یک حساسیت خاص و با انجام محاسابات دقیق مهندسی بارگیری صورت گرفت .

در پایان عملیات، شکیبایی عنوان کرد: دیگر هیچ غیر ممکنی در پارس جنوبی نخواهد بود و با اتکا به متخصصان و جوانان کشور تمامی تحریم ها را بی اثر خواهیم کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا