چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 34090
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : اجرای طرح آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران آغاز شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 بهمن 1400 - 11:32

به گزارش صدای استان، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افتتاح طرح آبرسانی به ۳۹ روستا در استان بوشهر گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در مرکز سپاه پاسداران برای محرومیت زدایی و با فرماندهی جانشین کل سپاه ایجاد شده است.

آغاز اجرای آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر

سردار مرتضی زارع ضمن اشاره به مأموریت اصلی این قرارگاه در ۴ حوزه ادامه داد: ماموریت اصلی قرارگاه آبرسانی و در مراحل بعد ساخت جاده روستایی، منازل مددجویی و اشتغال زایی روستایی است.

وی با یادآوری اولویت قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام خاطر نشان کرد: در ماموریت آبرسانی ۷ هزار و ۱۳۸ روستا در سراسر کشور در مرحله نخست این عملیات، پوشش داده می‌شود.

https://www.abfa-bushehr.ir/Dorsapax/Data/Sub_0/File/111233.jpeg

زارع با بیان اینکه ۱۳ هزار روستا در سراسر کشور آبرسانی خواهد شد، افزود: از مجموع ۱۳ هزار روستا، ۳ هزار روستا با کمک بسیج خیران  و ۱۰ هزار روستا با کمک دولت آبرسانی خواهد شد و سپاه با تقبل ۲۰ درصد از کل کارها و با حضور ماشین‌آلات و تجهیزات خود در این عملیات یاری خواهد رساند.

آغاز اجرای آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر

این مقام مسئول اشاره کرد: نیروی دریایی سپاه با توجه به حجم و جغرافیایی استقرار خود در استان بوشهر و هرمزگان معین اجرای طرح ها خواهد بود.

وی از اجرایی شدن طرح آبرسانی در ۱۰۶ روستای استان‌ها بوشهر و هرمزگان خبر داد و افزود: کل حجم اجرای شبکه انتقال و تولید در دو استان ۱۱۰۰ کیلومتر و با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر خواهد بود که با حضور مهندسین و تجارب سپاه پاسداران و در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام به رفع محرومیت پرداخته خواهد شد.

https://boushehr.iribnews.ir/files/fa/news/1400/11/24/7637019_852.jpg

سردار زارع ضمن اشاره به حضور معاونت آماد سپاه در این طرح، خاطر نشان کرد: معاونت آماد سپاه جهت تامین مصالح مواد اولیه‌ی با ضمانت بالا، مسئولیت تامین لوله و اتصالات را در این طرح برعهده گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این مراسم گفت: با اجرای این طرح ۳۹ روستا با ۵ هزار و ۳۸ خانوار و ۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر جمعیت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

عبدالحمید حمزه پور افزود: این طرح با خط انتقال ۴۴ کیلومتری، شبکه توزیع ۲۲ کیلومتری و حجم مخزن بتنی هزار متر مکعبی با مشارکت وزارت نیرو و قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه با هدف محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار کشور اجرا شده است.

آغاز اجرای آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر

وی گفت: هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی اجرای این طرح به طور کامل تخصیص یافته است که تلاش می‌شود تا در کمترین زمان ممکن این طرح تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

حمزه پور افزود: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هم برای اجرای مرحله دوم این طرح در نظر گرفته شده که با توجه به آمادگی استان درخواست داریم این اعتبار تخصیص داده شود تا بتوانیم مشکلات حوزه آبی را در سایر شهرستان‌های استان هم برطرف سازیم.

استاندار بوشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه با وجود همه خدماتی که نظام اسلامی برای مردم داشته است امروز دشمن در یک جنگ نرم تلاش می‌کند تا جای خائن و خادم را عوض کند گفت:دشمن در یک تلاش رسانه‌ای به دنبال آن است تا مسئولان پاکدست کشور را مورد هجمه قرار دهد که در این راستا و در مسیر جهاد تبیین امروز باید همگان تلاش کنند تا واقعیت‌ها را به مردم بیان کنند و خدمات نظام جمهوری اسلامی را به مردم معرفی کنند تا حقایق جهاد خدمت‌رسانی در نظام جمهوری اسلامی به نسل جدید منتقل شود.

آغاز اجرای آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر

احمد محمدی زاده افزود: تلاش می‌کنیم هر مشکلی را که در راستای اجرای این طرح وجود دارد با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و در مسیر سرعت بخشی به انجام امور برطرف سازیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا