یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33984
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ، و باحضور استاندار بوشهر آئین بهره برداری از اولین اسکله شناور تفریحی و گردشگری استان در بندر گناوه انجام شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 16 بهمن 1400 - 13:25

اولین اسکله شناور تفریحی و گردشگری استان بوشهر در بندر گناوه به بهره برداری رسیدسیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: اسکله بندر گناوه یکی از سه اسکله تفریحی گردشگری در حال انجام در استان میباشد که خوشبختانه امروز به بهره برداری می رسد و دو اسکله دیگر نیز که مربوط به بنادر کنگان و دیلم میباشد انشالله تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

ارجمندزاده افزود: همچنین مشابه همین اسکله برای بندر دیر نیز پیش بینی شده است که فاز مطالعاتی آن به پایان رسیده و انشالله سال آینده فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: اسکله شناور تفریحی گردشگری بندر گناوه داری ۲۰ متر طول و ۵ متر عرض و قابلیت پهلوگیری سه فروند شناور تفریحی بصورت همزمان میباشد.

ارجمند زاده اضافه کرد: حداکثر شناوری که از نظر ابخور قابلیت پهلوگیری در کنار این اسکله را دارا هستند شناورهای با آبخور ۴ متر میباشد که قابلیت جابجایی تا ۱۰۰ گردشگر را دارند

وی تاکید کرد: یکی از خصوصیات این اسکله ها طراحی آنهاست چون که پهلوگیری برای قایق های کوچک نیز در کنار آن امکان پذیر میباشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: ظرفیت ها و پتانسیل بندر گناوه بخصوص در حوزه گردشگری مارا بران داشت که از دوسال گذشته این مطالعه را انجام دهیم و امروز بتوانیم با افتخار این مهم را تقدیم مردم خوب گناوه  کنیم.

ارجمندزاده در خصوص طرح های توسعه ای بنادر شمالی استان بوشهر ، گفت: هر سه  بنادر ریگ ، گناوه و دیلم مطالعات اجرای آنها با دستور رییس جمهور در سفری که به بوشهر داشتند به ما ابلاغ شد و ما مطالعات اجرایی آنها را انجام دادیم که این مطالعات تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید و انشالله برای فاز اجرایی آن در سال اینده هماهنگی های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی را انجام خواهیم دادتا اعتبار لازم جهت اجرای این پروژها تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح های توسعه ای ما هر بندر را به شکلی از خور خارج  خواهیم کرد تا امکان توسعه های آتی نیز برای آنان میسر شود و محدودیت های خور  برای تردد و تجارت دریایی رفع شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: همچنین در خصوص  لایروبی موقت نیز برای هر بندر پروژه هایی جداگانه تعریف خواهیم کرد تا بصورت موقت عمق اب را افزایش دهیم تا انشالله پروژه ها به اجرا درآید و در آینده نزدیک به نتیجه برسد و قابل بهره برداری شود.

سیاوش ارجمندزاده در خصوص ساماندهی شناورها، عنوان کرد: آئین نامه جدید بصورت غیر رسمی به ما اعلام شده است اما ما منتظر ابلاغ رسمی آن طی مکاتبه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم تا انشالله با اجرای این آیین نامه جدید مشکلات همه کسانی که متقاضی ساماندهی هستند حل شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا