سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33899
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین گروه درگیر با بیماری کرونا در رده سنی ۳۰ تا ۴۴ سال و پس‌ از آن گروه سنی ۱۵تا ۲۹ سال هستند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 12 بهمن 1400 - 12:02

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان گفته، اکنون بیشترین گروهی که با کرونا دست به گریبان هستند در رده سنی ۳۰ تا ۴۴ سال و پس‌ از آن گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند. کمترین آن گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال هستند.

او گفت: اکنون جواب آزمایش بیش از ۴۴ درصد بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان، مثبت است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دست‌کم یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.۸۴ درصد از دانش آموزان بوشهری حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ئیان می‌گوید: باوجوداینکه سرایت‌پذیری سویه امیکرون نسبت به سویه‌های دیگر بسیار بالا است و اکنون میزان مراجعه‌ها به مراکز درمانی افزایش یافته است، با کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اسفند، شاهد اوج‌گیری دوباره این بیماری در استان خواهیم بود.

او معتقد است که مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند و این مساله، می‌تواند باعث افزایش انفجاری بیماری در استان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از مردم خواسته است که موارد بهداشتی را فراموش نکنند و جلسات غیرضروری در ادارات کاهش یابد.

خواجه‌ئیان گفت: با توجه به جمعیت و تعداد بستری‌ها بیشترین میزان فوت در شهرستان‌های گناوه و تنگستان است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا