سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33489
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس مرکز بهداشت و درمان دشتستان گفت: با افزایش تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در شهرستان، تاکنون ۲۵ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال این نوبت را دریافت کرده‌اند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 18 دی 1400 - 13:06

ماریا خویش‌دوست گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در این شهرستان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته است و تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

او گفت: کارشناسان بهداشتی بر تزریق دوز سوم کرونا در کمترین زمان توصیه دارند.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ۳۲۰ هزار نوبت واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است و تاکنون حدود ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال اولین نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

در شهرستان دشتستان ۳ مرکز تجمیعی، ۲۵ مرکز و پایگاه بهداشتی و همچنین تمامی خانه‌های بهداشت در زمینه واکسیناسیون کرونا فعالیت دارند.

البته طبق اعلام خویش‌دوست، با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش‌وپرورش، مرکز واکسن فرهنگیان برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در شهر برازجان به مدت یک هفته راه‌اندازی شده است.

به گفته او، تاکنون ۸۷ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان دشتستان اولین نوبت و ۶۹ درصد نیز دومین نوبت واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دشتستان گفت: کرونا همچنان وجود دارد و فقط سویه‌های آن تغییر می‌کند و با توجه به سویه جدید کرونا (امیکرون) طبق توصیه‌های پزشکان و کارشناسان بهداشتی، مردم هر نوع سرماخوردگی را باید جدی بگیرند و برای درمان به‌موقع به مراکز درمانی مراجعه و قرنطینه را به‌خوبی رعایت کنند.

خویش‌دوست از مردم خواست با توجه به سرد شدن هوا و بسته بودن در و پنجره‌ها، به تهویه هوا بیشتر توجه کنند و از شرکت در محل‌های پرجمعیت و سربسته بپرهیزند. همچنین به تکمیل واکسیناسیون (هر سه نوبت) و استفاده از ماسک به‌عنوان اولویت توجه کنند.


برچسب ها: #کرونا
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا