یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33473
تعداد نظرات: ۰
رئیس پلیس فتا استان :

رئیس پلیس فتا استان از کاهش بیش از ۴۵ درصدی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی و ۳۶ درصدی مزاحمت اینترنتی در نه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 15 دی 1400 - 01:55

سرهنگ مهدی قاسمی، بیان داشت: با توجه به آگاهسازی عمومی که با محوریت پلیس فتا استان، همراهی و همکاری رسانه های چاپی و دیجیتال استانی صورت پذیرفته و همچنین سایر اقدامات پیشگیرانه‌ای که اجرایی شده و توجه مردم عزیز استان به توصیه های هشداری و آموزشی ارایه شده ، خوشبختانه در بازه زمانی نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش قابل ملاحظه این دو عنوان مجرمانه در سطح استان هستیم.

وی افزود: علیرغم دشواریها و مشکلات خاص علمی و بعضا محدودیتهای فنی پی جویی جرایم سایبری و افزایش ۳ درصدی مجموع عناوین مجرمانه سایبری در سال جاری، به لطف پروردگار در حدود ۱۲ درصد در حوزه کشف اینگونه جرایم موفق تر عمل کرده ایم.

رییس پلیس فتا استان اعلام داشت: در شهرستانهای بوشهر،دشتستان،گناوه و کنگان در سال جاری بیشترین جرایم سایبری بوقوع پیوسته که در سال گذشته نیز تقریبا همین وضعیت را شاهد بوده ایم و کلاهبرداری رایانه ای بیشترین  عنوان مجرمانه سایبری بوده که در سطح استان ،شکل گرفته و البته بالاترین درصد کشف را نیز در این حوزه حاصل شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: رییس پلیس فتا استان در خاتمه از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد: تا قبل از حضور در اینترنت و هرگونه اقدام در فضای مجازی، جهت استفاده آگاهانه و ایمن به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتیwww.cyberpolice.ir مراجعه و از محتویات آموزشی بارگزاری شده اطلاع حاصل کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا